  • 1. Data: 2012-03-08 14:47:30
    Temat: zamkniecie firmy i zwrot podatku vat
    Od: "oneir" <s...@s...com>

    witam

    mam bardzo proste pytanie, chcialem sie tylko upewnic, zeby nie biegac do
    urzedu ze cos zle wypelnimelem w pit 36 przez internet :)

    w 2011 roku zamknąłem dzialalnosc jednoosobowa (byla ona zawieszona , tuz po
    jej uruchomieniu dlatego firma nie przyniosa zadnego dochodu). Kosztem
    uzyskania dochodu w 2010 byl podatek vat na narzedzia, w wysokosci ok 200
    zł, kwota ta zostala przeniesiona na rok 2011. Z chwila zamkniecia firmy
    uzyskalem zwrot tego zaplaconego podatku na konto.

    Jak rozumiem, w okienku koszt uzyskania dochodu w pit 36 wpisuje 0, bo
    dostalem zwrot (obojetnie co tam wpisze to nic to nie zmeini bo dochodu z
    dzialalnosci i tak nie bylo) ale unikne wzywania do urzedu.

    z gory dzikuje za odpowiedz

    pzdr
    seb.

  • 2. Data: 2012-03-08 15:52:07
    Temat: Re: zamkniecie firmy i zwrot podatku vat
    Od: "oneir" <s...@s...com>

    > Jak rozumiem, w okienku koszt uzyskania dochodu w pit 36 wpisuje 0, bo
    > dostalem zwrot (obojetnie co tam wpisze to nic to nie zmeini bo dochodu z
    > dzialalnosci i tak nie bylo) ale unikne wzywania do urzedu.

    to nie jest takie proste, czytam w internecie ale juz sam nie wiem, czy
    zwrot podatku wat zaliczonego uprzednio jako koszt uzyskania przychodu
    bedzie teraz przychodem?

  • 3. Data: 2012-03-08 17:33:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    oneir wrote:

    > to nie jest takie proste, czytam w internecie ale juz sam nie wiem,
    > czy zwrot podatku wat zaliczonego uprzednio jako koszt uzyskania
    > przychodu bedzie teraz przychodem?

    Nie mieszaj podatku dochodowego z VAT.
    Jeśli miałeś odliczony VAT z zakupów, to został rozliczony.
    To był zakup towaru czy jakieś wyposażenie?
    Uwzględniałeś coś w remanencie likwidacyjnym?

  • 4. Data: 2012-03-08 18:24:54
    Od: "oneir" <s...@s...com>

    > Nie mieszaj podatku dochodowego z VAT.
    > Jeśli miałeś odliczony VAT z zakupów, to został rozliczony.
    > To był zakup towaru czy jakieś wyposażenie?
    > Uwzględniałeś coś w remanencie likwidacyjnym?

    nic nie uwzglednialem w remanencie likwidacyjnym,

    to byly faktury typu, reklama, ogloszenie, oplata za serwer www, rachunek za
    telefon, jakies drobne narzedzia typu srubokrety, lutownica, drobne elementy
    elektroniczne, niz z tego nie zostalo sprzedane, to nie byl towar, a wiec
    chyba wyposazenie ( w rubryce nabycie towarów i uslug pozostalych w vat-7)

    przenosilem ta kwote podatku za nabycie z miesiaca na miesiac i z roku na
    rok, az wreszcie postanowilem calkowicie zamknac dzialalnosc, no i okazalo
    sie ze ta kwote musza mi zwrocic- tak postanowila kobia z us i zwrocili mi
    ta kwote. Nie chcialem jej bo wiedzialem ze beda problemy ale uparla sie :)

    jak mam teraz wypelnic ten pit 36?

    i tak pewnie zadzwonie jutro do us i spytam co i jak, ale moze wiesz jak to
    zrobic

    pzdr

  • 5. Data: 2012-03-08 19:35:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Mar 2012, oneir wrote:
    [...do cefa...]

> [...]
    > ta kwote. Nie chcialem jej bo wiedzialem ze beda problemy ale uparla sie :)

    Jeszcze raz: NIE MIESZAJ VAT Z DOCHODOWYM (i wrotki rób ;))
    Jak kupowałes wyposazenie, to *zarówno*:
    - odliczałes VAT
    - wydatki netto wliczałes do kosztów.

    I teraz koszty poniesione w 2010 tam *zostały*, być może generujac
    stratę. Ta (ewentualna) strata sobie "wisi" i z nia nie robisz *NIC*.
    Przez 5 lat można ja częsciowo rozliczać i tyle.

    Vat to jest *INNA* sprawa.
    Czy *kiedykolwiek* uzyskałes obrót z DG?

    > jak mam teraz wypelnic ten pit 36?

    Co do zasady VAT *nie* miesza się do kosztów i dochodów.
    Ale skoro Ty mieszasz dochodowy z VATem, to w sumie nie wiadomo
    co masz na mysli.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-03-08 20:03:29
    Od: "oneir" <s...@s...com>

    > Co do zasady VAT *nie* miesza się do kosztów i dochodów.
    > Ale skoro Ty mieszasz dochodowy z VATem, to w sumie nie wiadomo
    > co masz na mysli.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    dobra, sytacja wyglada tak, zrobilem zle, bo na samym początku, wpisalem
    kwote vat z faktur do kosztow uzyskania dochodu, otworzylem firme i zaraz ja
    zawiesilem, gdyby ona dalej dzialala na pewno skorzystalbym z pomocy
    ksiegowego i ten blad zostalby naprawiony, nigdy nie bylo zadnego obrotu ani
    dochodu, tylko ta kwota 200 pln w kosztach uzyskania dochodu, firma byla
    zalozona jeszcze wczeniej w 2007 i to sie ciagnie od samego poczatku, kazali
    mi wypelniac vat 7k, pomimo zawieszenia dzialalnosci, nie wiem czy tak
    powinno byc ale mniejsza o to (dwa razy zawieszalem dzialalnosc). Czyli 0
    dochodu, 200 kosztow, w ubieglym roku chcialem zrobic porzadek i calkowicie
    wyrejestrowac i tak zrobilem, kazali mi wpisac ta kwote do zwrotu, inaczej
    sie nie da itd itp i zwrocili.

    co teraz robic jak życ? :) zeby bylo dobrze

  • 7. Data: 2012-03-08 21:21:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Mar 2012, oneir wrote:

> [...]
    > mi wypelniac vat 7k, pomimo zawieszenia dzialalnosci, nie wiem czy tak
    > powinno byc ale mniejsza o to (dwa razy zawieszalem dzialalnosc).

    Czy *PRZENIOSŁES* te 200 zł z kosztów do VATu?

    > Czyli 0 dochodu, 200 kosztow,

    Sorry, ale to co piszesz nadal *nie* jest zrozumiałe.

    > w ubieglym roku chcialem zrobic porzadek i calkowicie
    > wyrejestrowac i tak zrobilem, kazali mi wpisac ta kwote do zwrotu, inaczej
    > sie nie da itd itp i zwrocili.

    Zwrócili *VAT* czy zwrócili podatek *dochodowy*?
    (jak napiszesz, że VAT, i jeszcze raz wspomnisz o kosztach, to będziesz
    w słowniku szukał pojęcia "cięgi" ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-03-08 21:45:26
    Od: "oneir" <s...@s...com>

    > Zwrócili *VAT* czy zwrócili podatek *dochodowy*?
    > (jak napiszesz, że VAT, i jeszcze raz wspomnisz o kosztach, to będziesz
    > w słowniku szukał pojęcia "cięgi" ;))
    >
    > pzdr, Gotfryd

    chyba bede musial pokazac te papiery komus na zywo, podziwiam i dziekuje ze
    chce ci sie jeszcze analizowac te glupoty ktore powpisywalem do drukow a
    nasz aparat panstwowy nie zauwazyl bledu i jeszcze oddal mi 200 pln na
    konto, (chyba jestem przestepca podatkowym, wyludzilem calkiem niezla kwote
    :)

    a wiec tak, napisze co zrobilem, a ty powiesz mi czy mam zaniesc korekte vat
    7 sprzed 5 lat, i oddanie tej kasy na konto us, bo podejrzewam ze na tym sie
    zakonczy

    przez x czasu przepisywalem kwote 200 pln z pola: podatek naliczony - do
    odliczenia w formularzu vat 7 k i automatycznie pojawiala sie ona w polu
    kwota do przeniesienia na nastepny okres i nastepny rok,
    ta sama kwote, w swojej niewiedzy umieszczalem w pit 36 w polu koszty
    uzyskania przychodow (jak rozumiem blednie ale us przez kilka lat sie nie
    przyczepil to robilem tak dalej) a na koniec oddal mi ta kwote

    czyli jak upewniles sie ze masz do czynienia z totalnym amatorem :)

    mam nadzieje ze juz wiesz co nawyprawialem i powiesz mi jak temu zaradzic,
    nie nameczajac sie zbynio :)

    tak zeby us myslal ze wszytko jest ok, skor przez tyle czasu sie nie
    skapneli, no chyba ze jak odkryja ta malwersacje to "wsadza mnie do
    wiezienia"

    pzdr
    s.

  • 9. Data: 2012-03-08 21:54:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    oneir wrote:

> [...]
    > uzyskania przychodow (jak rozumiem blednie ale us przez kilka lat sie
    > nie przyczepil to robilem tak dalej) a na koniec oddal mi ta kwote

    Interesujące.
    A oddali Ci z dochodowego czy z VAT? :-)

  • 10. Data: 2012-03-08 22:04:13
    Od: "oneir" <s...@s...com>

    > Interesujące.
    > A oddali Ci z dochodowego czy z VAT? :-)

    nie mam tego ostatniego druku vat 7 przy sobie, bo byl bez kopii dla mnie,
    przy likwidacji dzialalnosci, zeby nie miec problemow wszedzie wpisalem 0
    (chyba), zadzwonili do mnie ze jednak mi sie nalezy ten zwrot, w terminie 60
    dni, to pamietam, babka wypelniala korekte tego co wpisalem- to chyba byla
    nadwyzka podatku naliczonego nad naleznym ale im nie pasowalo, ze ona wisi w
    powietrzu, ze mi sie nalezy skoro likwiduje dzialalnosc

    moze to Ci w jakis sposob rozjasni