    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [zanudzam] pit 8b
    Date: Tue, 13 Feb 2007 19:56:39 -0600

    "M. "SeP"" <s...@U...pl> wrote in message
    news:eqtdh8$t65$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy w związku z tym, od innej firmy w której także nie podałem NIP-u
    > (bo go nie posiadam) mogę nie otrzymać PIT-u 8b?

    Musisz otrzymać PIT-8B, a jak go nie otrzymasz to masz obowiązek się
    upomnieć.
    Kolejna firma, w której jakaś sierota siedzi na stołku.

    > Jeżeli tak to czy uwzględniać wypłatę z tamtej firmy przy składaniu
    > PIT-u-37?

    A spróbuj nie, to długo jeszcze będziesz pamiętał swoje pierwsze rozliczenie
    z US jak się tylko sprawa wyda, że zataiłeś dochód.

    Masz dwie możliwości:
    a)
    Podrzucić jednej z firm wypełniony druk NIP-3 i zacytować im art 8 ustawy o
    NIP.
    Niech to szybko odkręcają. i wysyłają twój NIP-3.
    A drugiej firmie zacytuj art 8, podrzuć im już nadany NIP, niech sobie
    pit-8b odkręcają

    b) jak obie firmy cię oleją, to iść do US zanieść NIP-3 i wyjaśnić o co
    chodzi.
    Już sobie US porządek z firmami sam zrobi.

    Art 8 poniżej.
    Podatnik, to ty, płatnik to firma. Doczytaj co było obowiązkiem frmy.
    -----------------------
    Art. 8.
    1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik na
    podstawie
    przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek,
    lub
    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia kwot
    zaliczek, lub
    3) pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub umowy
    zlecenia
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.
    2. Przepisów ust. 1 nie stosuje się do podatników, którzy uprzednio dokonali
    zgłoszenia
    identyfikacyjnego.
    3. Płatnicy, o których mowa w ust. 1, obowiązani są do zaopatrzenia się w
    formularze
    zgłoszeń w urzędzie skarbowym właściwym ze względu na ich siedzibę.
    4. Płatnik dostarcza podatnikowi formularz zgłoszenia identyfikacyjnego w
    terminie
    7 dni od dnia potrącenia pierwszej zaliczki na podatek dochodowy lub od
    dnia złożenia oświadczenia w sprawie rozliczenia rocznego.
    5. Podatnik składa płatnikowi zgłoszenie identyfikacyjne w terminie 14 dni
    od dnia
    otrzymania formularza zgłoszenia.
    6. Płatnik obowiązany jest przekazać, w tym za pośrednictwem placówki
    pocztowej
    operatora publicznego, zgłoszenie identyfikacyjne naczelnikowi urzędu
    skarbowego
    właściwemu dla podatnika, w terminie 14 dni od dnia złożenia formularza
    zgłoszenia przez podatnika.