  • 1. Data: 2007-02-13 07:36:31
    Temat: [zanudzam] pit 8b
    Od: "M. \"SeP\"" <s...@U...pl>

    Witam!
    Wiem były takie pytania na tej grupie - ale zrozumcie mnie
    małego biednego studenta, który boi się podpaść US.

    Pracowałem na umowę zlecenie i w dodatku nie posiadałem NIP-u.
    Tydzień temu przyszedł do mnie PIT-11/8B (przy czym 11 - przekreślona).
    W części E (dochody podatnika...) cyferkami jest wypełniony jedynie wiersz
    6.

    Co mam wysłać do US? (tzn. które formularze wypełnić)?
    Pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość

  • 2. Data: 2007-02-13 09:50:35
    Temat: Re: [zanudzam] pit 8b
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "M. "SeP"" <s...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 6.
    >
    > Co mam wysłać do US? (tzn. które formularze wypełnić)?

    Wypełnij PIT-37.

  • 3. Data: 2007-02-13 11:47:08
    Od: "M. \"SeP\"" <s...@U...pl>

    > Wypełnij PIT-37.

    a jakieś formularz dotyczący przyznania NIP-u?

  • 4. Data: 2007-02-13 15:01:46
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "M. "SeP"" <s...@U...pl> wrote in message

    > a jakieś formularz dotyczący przyznania NIP-u?

    NIP-3

    Tylko jakim cudem ktoś ci wystawił PIT-8B bez nipu?

  • 5. Data: 2007-02-13 22:12:44
    Od: "M. \"SeP\"" <s...@U...pl>

    > NIP-3
    >
    > Tylko jakim cudem ktoś ci wystawił PIT-8B bez nipu?

    Po prostu w miejscu przeznaczonym na NIP jest puste pole.

  • 6. Data: 2007-02-13 22:16:08
    Od: "M. \"SeP\"" <s...@U...pl>

    > Po prostu w miejscu przeznaczonym na NIP jest puste pole.

    tzn. w miejscu przeznaczonym na mój NIP, bo NIP firmy jest wpisany

  • 7. Data: 2007-02-13 22:20:31
    Od: "M. \"SeP\"" <s...@U...pl>

    Czy w związku z tym, od innej firmy w której także nie podałem NIP-u
    (bo go nie posiadam) mogę nie otrzymać PIT-u 8b?
    Jeżeli tak to czy uwzględniać wypłatę z tamtej firmy przy składaniu
    PIT-u-37?

  • 8. Data: 2007-02-14 01:42:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "M. "SeP"" <s...@U...pl> wrote in message

    > Po prostu w miejscu przeznaczonym na NIP jest puste pole.
    I co, oni takie "cuś" to US wysłali. Przecież ich wyśmieją.
    To firma miała obowiązek wysłać NIP-3 do twojego US.

  • 9. Data: 2007-02-14 01:56:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "M. "SeP"" <s...@U...pl> wrote in message

    > Czy w związku z tym, od innej firmy w której także nie podałem NIP-u
    > (bo go nie posiadam) mogę nie otrzymać PIT-u 8b?

    Musisz otrzymać PIT-8B, a jak go nie otrzymasz to masz obowiązek się
    upomnieć.
    Kolejna firma, w której jakaś sierota siedzi na stołku.

    > Jeżeli tak to czy uwzględniać wypłatę z tamtej firmy przy składaniu
    > PIT-u-37?

    A spróbuj nie, to długo jeszcze będziesz pamiętał swoje pierwsze rozliczenie
    z US jak się tylko sprawa wyda, że zataiłeś dochód.

    Masz dwie możliwości:
    a)
    Podrzucić jednej z firm wypełniony druk NIP-3 i zacytować im art 8 ustawy o
    NIP.
    Niech to szybko odkręcają. i wysyłają twój NIP-3.
    A drugiej firmie zacytuj art 8, podrzuć im już nadany NIP, niech sobie
    pit-8b odkręcają

    b) jak obie firmy cię oleją, to iść do US zanieść NIP-3 i wyjaśnić o co
    chodzi.
    Już sobie US porządek z firmami sam zrobi.

    Art 8 poniżej.
    Podatnik, to ty, płatnik to firma. Doczytaj co było obowiązkiem frmy.
    -----------------------
    Art. 8.
    1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik na
    podstawie
    przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek,
    lub
    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia kwot
    zaliczek, lub
    3) pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub umowy
    zlecenia
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.
    2. Przepisów ust. 1 nie stosuje się do podatników, którzy uprzednio dokonali
    zgłoszenia
    identyfikacyjnego.
    3. Płatnicy, o których mowa w ust. 1, obowiązani są do zaopatrzenia się w
    formularze
    zgłoszeń w urzędzie skarbowym właściwym ze względu na ich siedzibę.
    4. Płatnik dostarcza podatnikowi formularz zgłoszenia identyfikacyjnego w
    terminie
    7 dni od dnia potrącenia pierwszej zaliczki na podatek dochodowy lub od
    dnia złożenia oświadczenia w sprawie rozliczenia rocznego.
    5. Podatnik składa płatnikowi zgłoszenie identyfikacyjne w terminie 14 dni
    od dnia
    otrzymania formularza zgłoszenia.
    6. Płatnik obowiązany jest przekazać, w tym za pośrednictwem placówki
    pocztowej
    operatora publicznego, zgłoszenie identyfikacyjne naczelnikowi urzędu
    skarbowego
    właściwemu dla podatnika, w terminie 14 dni od dnia złożenia formularza
    zgłoszenia przez podatnika.

  • 10. Data: 2007-02-14 09:53:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > "M. "SeP"" <s...@U...pl> wrote in message

    > Musisz otrzymać PIT-8B, a jak go nie otrzymasz to masz obowiązek się
    > upomnieć.
    > Kolejna firma, w której jakaś sierota siedzi na stołku.

    Czemu sierota?
    Jeszcze maja na to 2 tydognie!

    Pozdrawiam
    SDD