    From: "Karolina" <o...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaokrąglenie v VAT-7 Prośba
    Date: 25 Oct 2006 05:02:36 -0700

    TMK napisał(a):
    > Mam złożyć pierwszy VAT-7. Jak zaokrągla się grosze. (Podobno- ale w
    > podatkach podobno?) od 1 stycznia tego roku zaokrągla się w dół jeśli jest
    > 50 gr a powyżej w górę do pełnej złotówki? bo słyszałam też wersję że się
    > wszystkie grosze obcina? Będę wdzięczna za odpowiedź jeszcze jakby z jakimś
    > konkretnym paragrafem to już pełnia szczęścia
    > TMK

    Ordynacja Podatkowa --> "Art. 63. § 1. Podstawy opodatkowania, kwoty
    podatków, z zastrzeżeniem § 2, odsetki za zwłokę, opłaty
    prolongacyjne, oprocentowanie nadpłat oraz wynagrodzenia
    przysługujące płatnikom i inkasentom zaokrągla się do pełnych
    złotych w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50
    groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy
    podwyższa się do pełnych złotych."

    W praktyce to mi sie potwierdza, wzięłam nawet do ręki deklarację
    jednego z klientów i widzę jak byk, że kwoty podstawy, jak i sam
    podatek - w sumie chyba wszystkie pola w deklaracji vat-7 -
    zaokrąglone są do pełnych groszy, z tym, ze jak jest np 122,50 to
    już wpisuje się 123,00, czyli jak jest równe 50gr to już w górę
    zaokrąglamy.

    Poprawcie jesli sie mylę.

    Pozdrawiam, majc nadzieję, że pomogłam,

    Karolina