    From: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zapomniany PIT za 2004 rok
    Date: Wed, 1 Feb 2006 12:58:24 +0100

    Użytkownik "Ryba" <t...@b...tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:drpkk2$ssa$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Koleżanka poprosiła mnie żebym wypełnił jej PIT-a. Niestety okazalo sie ze
    > w ubiegłym roku się nie
    > rozliczyła. Bo nikt jej nie powiedzial ze trzeba :) Przychód niewielki bo
    > poniżej 2 tys. (pare
    > miesięcy ma pół etatu). Podatku pracodawca nie odprowadził. Po wypełnieniu
    > PIT 37 za 2004 rok nie ma
    > zwrotu (bo niby z czego) ani dopłaty.

    Jak to pracodawca podatku nie odprowadził? Nie ma takiej opcji... Jeśli
    faktycznie pracowała i nie dostała od pracodawcy PIT-11, to należy napisać
    do US, że do dnia dzisiejszego nie może się doprosić od pracodawcy PIT-11, w
    związku z czym nie może złożyć formularza PIT-37 za 2004 rok.
    Jeśli nie osiągneła dochodu, to PIT-a wypełniać nie trzeba, więc można
    się trzymać wersji (w razie kontroli US), że nigdzie w 2004 roku nie
    pracowała. Jednak jest to śliska sprawa.

    Ja osobiście wysłał bym do pracodawcy wezwanie do wystawienia PIT-11 za
    2004 rok, odczekał ze 2 tygodnie i jeśli pracodawca się nie pofatyguje, to
    powiadomił o zaistniałej sytuacji Urząd Skarbowy.