  • 1. Data: 2006-02-01 06:42:24
    Temat: zapomniany PIT za 2004 rok
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

    Witam

    Koleżanka poprosiła mnie żebym wypełnił jej PIT-a. Niestety okazalo sie ze w ubiegłym
    roku się nie
    rozliczyła. Bo nikt jej nie powiedzial ze trzeba :) Przychód niewielki bo poniżej 2
    tys. (pare
    miesięcy ma pół etatu). Podatku pracodawca nie odprowadził. Po wypełnieniu PIT 37 za
    2004 rok nie ma
    zwrotu (bo niby z czego) ani dopłaty.

    Co grozi za niezłożenie zeznania?

    Wysyłać zeznanie za ubiegły rok czy w powyższej sytuacji dać sobie spokój?

    Dziękuję z góry za odpowiedź.

    Ryba

  • 2. Data: 2006-02-01 11:50:35
    Temat: Re: zapomniany PIT za 2004 rok
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, Ryba wrote:

    > Podatku pracodawca nie odprowadził.

    ???
    O... to ona na czarno pracowała?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-01 11:58:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Ryba" <t...@b...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poniżej 2 tys. (pare
    > miesięcy ma pół etatu). Podatku pracodawca nie odprowadził. Po wypełnieniu

    Jak to pracodawca podatku nie odprowadził? Nie ma takiej opcji... Jeśli
    faktycznie pracowała i nie dostała od pracodawcy PIT-11, to należy napisać
    do US, że do dnia dzisiejszego nie może się doprosić od pracodawcy PIT-11, w
    związku z czym nie może złożyć formularza PIT-37 za 2004 rok.
    Jeśli nie osiągneła dochodu, to PIT-a wypełniać nie trzeba, więc można
    się trzymać wersji (w razie kontroli US), że nigdzie w 2004 roku nie
    pracowała. Jednak jest to śliska sprawa.

    Ja osobiście wysłał bym do pracodawcy wezwanie do wystawienia PIT-11 za
    2004 rok, odczekał ze 2 tygodnie i jeśli pracodawca się nie pofatyguje, to
    powiadomił o zaistniałej sytuacji Urząd Skarbowy.

  • 4. Data: 2006-02-01 12:18:13
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > ???
    > O... to ona na czarno pracowała?

    No raczej nie, chociaz milo nie wspomina tego pracodawcy.
    Skladki na ubezpieczenie spoleczne i zdrowotne sa.

    Ale dlaczego zaliczka na podatek wynosi 0 to nie wiem.
    Bylo to ostatnich kilka miesiecy w roku. Umowa na 1/2 etatu.
    Bez innych dochodow wiadomo bylo ze nie osiagnie wiecej niz kwota zwolniona z
    podatku.

    Ryba

  • 5. Data: 2006-02-01 12:23:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@b...tlen.pl> napisal(a):

    > Dostala PIT-11
    >
    > juz podaje konkretne wartosci
    >
    > przychod 1841,51
    > koszty 511,25
    > dochod 1330,26
    > podatek 0

    No to dlaczego nie złożyła PITa? Oj, będzie kara! Ciekawe, że US sam nie zauwazył.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 6. Data: 2006-02-01 12:24:42
    Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2004 rok, odczekał ze 2 tygodnie i jeśli pracodawca się nie pofatyguje, to
    > powiadomił o zaistniałej sytuacji Urząd Skarbowy.

    skladki na ubezp. spoleczne 344,53
    skladki na ubezp. zdrowotne 0,16

    praca na 1/2 etatu przez chyba 4 miesiace. Pracodawca to kombinator. Placil troche
    wiecej niz na
    umowie.
    Naszczescie juz u niego nie pracuje.
    To byla jedyna praca w roku 2004.

    Ryba

  • 7. Data: 2006-02-01 12:34:51
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    > No to dlaczego nie złożyła PITa? Oj, będzie kara! >Ciekawe, że US sam nie
    > zauwazył.

    http://forum.msstudio.com.pl/podatki.php?tytul=Skala
    %20podatkowa
    kwota wolna:2.789,89
    pozdrawiam ania

  • 8. Data: 2006-02-01 12:41:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@N...alpha.net.pl> napisal(a):

    > http://forum.msstudio.com.pl/podatki.php?tytul=Skala
    %20podatkowa
    > kwota wolna:2.789,89

    I to Twoim zdaniem powoduje, że PITa składać nie trzeba?!

  • 9. Data: 2006-02-01 13:09:56
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w >
    > I to Twoim zdaniem powoduje, że PITa składać nie trzeba?!
    > --
    Trzeba:)
    pozdrawiam ania

  • 10. Data: 2006-02-01 14:09:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ryba wrote:

    > Ale dlaczego zaliczka na podatek wynosi 0 to nie wiem.
    Bo ubezpieczenie zdrowotne zjadło wszystko i dla US już nic nie zostało.

    Wypełnić teraz i wysłać razem z listem wyjaśniającym przyczyny
    niezłożenia pitu w terminie.
    Poszukaj w internecie hasła czynny żal.