    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zasiłek chorobowy
    Date: Thu, 30 Dec 2004 23:55:21 +0100

    Użytkownik "Kazik" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cr0h9e$j$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam Państwa
    > Mam pytanie: w pracy wykorzystałem zasiłek chorobowy 6 + 3
    miesiace
    > czyli 270 dni , obecnie od 15 dni przebywam na zasiłku opiekuńczym
    na
    > dziecko .

    Przez jaki okres między zasiłkiem chorobowym a opiekuńczym pracowałeś
    lub korzystałeś z urlopu wypoczynkowego?

    > teraz złamałem ręke i jestem w szpitalu ,
    > czy należy mi się zasiłek chorobowy ?

    Zapytaj w ZUS, zależy od tego przez jaki okres po zasiłku chorobowym
    pracowałeś.

    > czy w ogóle brać zwolnienie ze szpitala ?

    W przypadku złamania kończyny lekarz nie będzie Cię pytał, czy chcesz
    "brać" zwolnienie, tylko sam je wystawi, jeżeli uzna, że jesteś
    niezdolny do pracy. Zwolnienie lekarskie (nawet bez prawa do zasiłku
    chorobowego) pozwoli pracodawcy na zakwalifikowanie Twojej
    nieobecności w pracy jako usprawiedliwionej.

    wa