    From: "Maria" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zasiłek rodzinny
    Date: Sat, 23 Jul 2005 11:52:25 +0200

    Użytkownik "Witek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:dbsqji$ljp$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Pracuje na pełnym etacie w firmie a ponadto mam działalność opodatkowaną w
    > formie karty podatkowej.W tym miesiącu muszę złożyć wniosek o przyznanie
    > zasiłku rodzinnego.Z pracy etatowej wziąłem z US zaświadczenie o dochodach
    > za 2004 rok, z działalności gospodarczej otrzymałem wyłącznie
    zaświadczenie
    > że płacę kartę podatkową więc o wysokości dochodów nic tam nie ma-to
    > oczywiste.
    > Wiem że ustala się dochód z działalności na karcie podatkowej na podstwie
    > pewnych
> [...]
    Z działalności gospodarczej bez względu na formę opodatkowania jako dochód
    przyjmuje się podstawę z jakiej obliczne są składki na ZUS.
    W ZUS podawano mi raz, ze jest to podstawa obliczania składki zdrowotnej
    obecnie 1818,93 miesięcznie x12 / w ubiegłym roku były one niższe, a dochód
    bierze się z roku 2004/.
    Innym razem powiedziano, że jest to podstawa obliczania składek na
    ubezpieczenie społeczne, obecnie jest to kwota 1449,27.
    Tak czy inaczej, przy działalności gospodarczej, bez względu czy firma ma
    duże dochody, czy straty, to każdy prowadzący taką działalność ma taki sam
    dochód, gdy stara się o zasiłek rodzinny.