  • 1. Data: 2003-03-10 08:05:26
    Temat: zatrudnianie żony ???
    Od: "Sosik" <p...@w...pl>

    witam, szukałem w archiwum ale nic ..., pytałem i niestety też nic :)) więc
    jeszcze raz:

    czy prowadząc DG - naucznie języków - moge zatrudniać własną żonę na umowę
    zlecenie (ZUS opłaca w szkole państwowej) - czy to też będzie traktowane
    jako "osoba współpracująca" i będzie trzeba za nią płacić cały ZUS???

    a może założyc firme na żonę, ona zapłaci wtedu tylko ubezpieczenie
    zdrowotne - a ja zatrudniony na etat ile ??? (chyba całość tzn ok. 600 zł,
    jako osoba współpracująca).

    i czy jeśli DG będziemy prowadzic razem, to muszę być w jakiś sposób
    zatrudniony w DG żony - czy tylko wystarczy opłacanie ZUS ???

    pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
    Sosik

  • 2. Data: 2003-03-10 13:51:23
    Temat: Re: zatrudnianie żony ???
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "Sosik" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zlecenie (ZUS opłaca w szkole państwowej) - czy to też będzie traktowane
    > jako "osoba współpracująca" i będzie trzeba za nią płacić cały ZUS???

    Z tego co ja pamietam, to w DG maz nie moze zatrudniac zony i na odwrot.

    > a może założyc firme na żonę, ona zapłaci wtedu tylko ubezpieczenie
    > zdrowotne - a ja zatrudniony na etat ile ??? (chyba całość tzn ok. 600 zł,
    > jako osoba współpracująca).

    Nie bardzo rozumiem po co chcesz zatrudniac zone i tak moze Ci pomagac.
    Jesli chodzi o koszty, to tu niewiele mozna w ten sposob zrobic.