    From: "Ewa" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zatrudnienie kobiety w ciazy
    Date: Wed, 17 Apr 2002 09:06:55 +0200

    Pewnie,że możesz. Ale umowa na czas określony nie może być krótszy niż do
    czasu porodu. Jeśli byłaby krótsza, to ulega automatycznie przedłużeniu do
    czasu porodu. Jeśli pódzie na zwolnienie lekarskie to przez 35 dni będziesz
    jej płacił 100% podstawy wymiaru wynagrodzenia chorobowego, potem zasiłek
    chorobowy wypłaca ZUS.
    Ona po tej umowie dostanie od ZUS-u zasiłek macierzyński. Tak przynajmniej
    powinno być. Chociaż się spotkałam z przypadkiem że ZUS odmówił
    macierzyńskiego kobiecie, która wcześniej nic nie pracowała a nagle w ciąży
    dostała pracę. No, ale tego jak oni się zachowają nie wiadomo.