  • 1. Data: 2002-04-16 11:29:55
    Temat: zatrudnienie kobiety w ciazy
    Od: "firma" <h...@b...gnet.pl>

    witam
    czy moge zatrudnic ciezarna w 3-cim miesiacu ciazy?
    jezeli tak to czy moze to byc umowa o prace na czas okreslony?
    jakie swiadczenia (% wynagrodzenia brutto) bede placil w czasie jej urlopu
    maciezynskiego i ew. zwolnienia?

    pozdrawiam

    k.k.

  • 2. Data: 2002-04-17 07:06:55
    Temat: Re: zatrudnienie kobiety w ciazy
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

    Pewnie,że możesz. Ale umowa na czas określony nie może być krótszy niż do
    czasu porodu. Jeśli byłaby krótsza, to ulega automatycznie przedłużeniu do
    czasu porodu. Jeśli pódzie na zwolnienie lekarskie to przez 35 dni będziesz
    jej płacił 100% podstawy wymiaru wynagrodzenia chorobowego, potem zasiłek
    chorobowy wypłaca ZUS.
    Ona po tej umowie dostanie od ZUS-u zasiłek macierzyński. Tak przynajmniej
    powinno być. Chociaż się spotkałam z przypadkiem że ZUS odmówił
    macierzyńskiego kobiecie, która wcześniej nic nie pracowała a nagle w ciąży
    dostała pracę. No, ale tego jak oni się zachowają nie wiadomo.

  • 3. Data: 2002-04-17 09:30:06
    Temat: Odp: zatrudnienie kobiety w ciazy
    Od: "firma" <h...@b...gnet.pl>

    Użytkownik Ewa <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a9j6sh$q7t$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > macierzyńskiego kobiecie, która wcześniej nic nie pracowała a nagle w ciąży
    > dostała pracę. No, ale tego jak oni się zachowają nie wiadomo.

    wczesniej pracowala przez kilka lat (nie u mnie),
    potem miala 1/2 roku przerwy i teraz ja chcę ją zatrudnic na czas okreslony
    (na razie na 1 rok a potem sie zobaczy)
    czy nie bedzie z tym klopotow?

    k.k.

  • 4. Data: 2002-04-17 13:49:48
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Ewa" <e...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    ciąży
    > dostała pracę. No, ale tego jak oni się zachowają nie wiadomo.

    Czego nie wiadomo?
    Do otrzymania zasilku wystarczy, ze kobieta kiedykolwiek (w tym rowniez w
    ciazy, bo nie ma tu zadnych ograniczen), przepracowala 6 miesiecy.
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 5. Data: 2002-04-17 17:38:47
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

    Powiedz to tej, której zasiłku nie dali.
    Jak się patrzy po przepisach to się wydaje wszystko oczywiste. A ZUS i tak
    ma inne racje.

  • 6. Data: 2002-04-18 16:39:07
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > Powiedz to tej, której zasiłku nie dali.
    > Jak się patrzy po przepisach to się wydaje wszystko oczywiste. A ZUS i tak
    > ma inne racje.

    Od tego wlasnie sa odwolania. W tym wypadku do sadu pracy i ubezpieczen
    spolecznych.
    Niezaleznie od tego mozna zlozyc skarge do przelozonego danego urzednika,
    skarzac niekompetencje i niedouczenie.
    Teoretycznie kazdy urzednik moze stwierdzic dowolna bzdure. Ale tylko, jesli
    ofiara bzdury sie nie odwola, tylko przyzna mu racje, bzdura stanie sie
    prawem.
    Natomiast zupelnie nie rozumiem uznawania danej bzdury za prawo powszechne
    :-)

    Pozdrawiam,
    Marta