  • 11. Data: 2011-01-07 10:53:55
    Temat: Re: zawieszenie DZG a ZUS
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:ig5g3h$o4n$4@news.onet.pl...

    > Warunkiem opłacania tylko składki zdrowotnej nie jest pracowanie przez
    > cały miesiąc, a uzyskanie za ten miesiąc wynagrodzenia nie mniejszego niż
    > minimalnego. Możesz zarobić tyle w 1 dzień.

    Nieprawda.
    Konczac zatrudnienie 31 grudnia powinien w terminie chyba do dzisiaj (lub do
    poniedzialku) zatejestrowac sie do wszystkich ubezpieczen. Czyli zlozyc ZWUA
    zeby sie wyrejestrowac ze zdrowotnego i jednoczesnei ZUA zeby sie z powrotem
    zarejestrowac do wszystkich ubezpieczen.

    Gdy sie zatrudni, wowczas bedzie sie mogl znow wyrejestrowac z ubezpieczen z
    DG (ZWUA) i zarejstropwac tylko do zdrowotnego (ZZA). Za okres gdy jedynym
    jego tytulem do ubezpieczen bdzie prowadzenie DG musi oplacic skladki w
    pelnej wysokosci - nawet gdy zatrudni sie 31 stycznia i za ten jeden dzien
    zarobi ze stosunku pracy milion zlotych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2011-01-07 10:55:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Konczac zatrudnienie 31 grudnia powinien w terminie chyba do dzisiaj (lub
    > do poniedzialku) zatejestrowac sie do wszystkich ubezpieczen. Czyli zlozyc
    > ZWUA

    Oczywiscie w terminie do dzis lub do poniedzialku, ale date wyrejestrowania
    i zarejestrowania podaje od 1.01.2011
    Moze tez oczywiscie zawiesic rownoczesnie DG. Moze tez wziac na te DG
    zwolnienie lekarskie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2011-01-07 10:59:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jeśli wypłatę miałeś w grudniu, to za styczeń płacisz normalny ZUS.
    >
    > Jeśli wypłatę grudniową masz w styczniu, to... nie wiem jaki ZUS płacisz
    > za styczeń (tzn. czy do uznania, że w danym miesiącu ZUS jest pokrywany
    > przez etat, ważny jest fakt pracowania, czy fakt wypłaty wynagrodzenia).

    Przede wszystkim liczy sie fakt podlegania ubezpieczeniom oraz zbieganie sie
    tytulow.
    Ubezpieczenie z tytulu stosunku pracy trwa do ustania tego stosunku, czyli
    do konca umowy.
    Jesli pracowal do 31 grudnia, to od 1 stycznia nie jest juz ubezpieczony z
    tytulu pracy i jedynym jego tytulem do ubezpieczen spolecznych jest DG - ze
    wszystkimi tego konsekwencjami.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2011-01-09 14:23:00
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2011-01-06 22:30, Daniel pisze:
    > Do którego dnia miesiąca trzeba zgłosić zawieszenie działalności lub
    > likwidację żeby nie płacić składek ZUS za ten miesiąc (styczeń) ? i
    > czy da się nie płacić ? za grudzień własnie opłaciłem dziś.
    >
    > Daniel

    to ja przy okazji, jezeli zawieszam dzialalnosc w 22 miesiacu dzialania,
    i wznawiam po 3 miesiacach to czy place jeszcze przez 2 miesiace nizszy
    zus czy okres dwoch lat liczy sie nie jako okres faktycznegio
    prowadzenia a okres od momomentu zgloszenia DG bez wzgledu na to czy
    zawieszana byla?

  • 15. Data: 2011-01-09 14:40:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-09 15:23, Kotlet pisze:

> [...]
    > zus czy okres dwoch lat liczy sie nie jako okres faktycznegio
    > prowadzenia a okres od momomentu zgloszenia DG bez wzgledu na to czy

    IMHO okres zawieszenia liczy się do upływu okresu niższego ZUSu.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-01-09 14:53:45
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 09-01-2011 15:23, Kotlet pisze:

> [...]
    > zus czy okres dwoch lat liczy sie nie jako okres faktycznegio
    > prowadzenia a okres od momomentu zgloszenia DG bez wzgledu na to czy

    Zawieszaenie DG nie zawiesza biegu terminu 24miesiecy preferencyjnych
    skladek.
    Jak wznowisz tak jak mowisz, to zaplacisz juz "normalny" zus.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-01-09 17:39:16
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2011-01-09 15:53, elephanto pisze:

    > Zawieszaenie DG nie zawiesza biegu terminu 24miesiecy preferencyjnych
    > skladek.
    > Jak wznowisz tak jak mowisz, to zaplacisz juz "normalny" zus.

    hujstwo

  • 18. Data: 2011-01-09 19:58:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kotlet napisal:
    > hujstwo

    Zgadzam się. Preferecyjny ZUS to właśnie 'h..'. Dlaczego?
    Bo to nieuczciwa konkurencja.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2011-01-09 21:16:50
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 09.01.2011 20:58, Jacek_P wrote:

    > Zgadzam się. Preferecyjny ZUS to właśnie 'h..'. Dlaczego?
    > Bo to nieuczciwa konkurencja.

    Na odwrót - normalny zus to uczciwa konkurencja :-)

    --
    Tomek

  • 20. Data: 2011-01-10 23:07:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2011, SDD wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Nieprawda.

    Y tam, prawda.
    Nie wiem czy Liwiusz tak z przezorności, czy "z rozpędu", niemniej
    używając prawidłowego określenia otrzymał prawidłowy wynik :)

    > Konczac zatrudnienie 31 grudnia powinien w terminie chyba do dzisiaj (lub do
    > poniedzialku) zatejestrowac sie do wszystkich ubezpieczen.

    Ale Ty piszesz o tym, że *ma stosunek pracy*, a nie o tym, że *pracuje*!

    > Za okres gdy jedynym
    > jego tytulem do ubezpieczen bdzie prowadzenie DG musi oplacic skladki

    Ale takiego okresu nie będzie - wersje widzę dwie:
    - umowa na 1/26 etatu
    - urlop bezpłatny na wszystkie dni robocze oprócz jednego.

    > pelnej wysokosci - nawet gdy zatrudni sie 31 stycznia

    A co to to nie.
    Ale ZARABIAĆ może jeden dzień :), resztę może legalnie leżeć do góry
    brzuchem. Byleby "stosunek" był.

    pzdr, Gotfryd