  • 1. Data: 2011-01-05 23:08:05
    Temat: Łącze internetowe w KUP?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    wiem, że z telefonem TPSA są schizy US, że nie można wliczać cały w KUP,
    jeżeli to jedyny numer, bo istnieje podejrzenie, że jest wykorzystywany
    także prywatnie.

    Jak wygląda sprawa wliczania w KUP/VAT faktury za łącze internetowe
    (modem kablówkowy Vectra) opłacane miesięcznie ryczałtem, a nie od
    ilości przesłanych danych?

    Owszem, podejrzenie wykorzystania prywatnego jest, ale wykorzystanie
    takie ,,po godzinach'' nie zmienia kwoty. Czy można więc całość wpisać w
    KUP/VAT zakładając, że skoro takie łącze jest wręcz niezbędne przy
    prowadzonej działalności, to jego ,,po godzinowe'' wykorzystanie nie
    rzutuje (w końcu komputer wliczony w KUP też używam prywatnie), czy też
    muszę to jakoś częściowo tylko atakować?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 2. Data: 2011-01-06 00:03:04
    Temat: Re: Łącze internetowe w KUP?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jak wygląda sprawa wliczania w KUP/VAT faktury za łącze internetowe
    > (modem kablówkowy Vectra) opłacane miesięcznie ryczałtem, a nie od
    > ilości przesłanych danych?

    Wrzucam całe.
    Co do VAT, obstawiam na swoją korzyść orzecznictwo ETS, z głowy nie
    zapodam, ale jakby ktoś się czepiał, to powinno dać się odszukać
    stwierdzenia, że prawo do odliczenie powstaje w przypadku wykorzystwania
    do czynności opodatkowanych (bez słowa: "wyłącznie"), zaś to co
    można by nazwać "korektą" w przypadku VAT *i* towarów usług *nabytych
    w celu* gospodarczym *nie jest* robione przez obniżenie VAT odliczonego,
    lecz wystawienie f-ry wewn. na "przeznaczenie na cele nieopodatkowane".
    Teraz pytanie: czy niniejszy post jest przeznaczony na cele
    nieopodatkowane? ;)

    > Owszem, podejrzenie wykorzystania prywatnego jest

    Ależ ja łącze wykorzystuję w całości prywatnie!
    Do DG (prywatnej) rzecz jasna!
    No, może jest tam trochę wykorzystywania do celów państwowych,
    jak zlecam przelew podatków i ZUSu... racja.

    :P

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-01-06 00:36:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Ależ ja łącze wykorzystuję w całości prywatnie!

    Ty weź zaproponuj lepsze nazewnictwo lepiej...

  • 4. Data: 2011-01-06 10:18:50
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    > Ty weź zaproponuj lepsze nazewnictwo lepiej...

    Mi się podoba. DG to DG.

  • 5. Data: 2011-01-06 10:28:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.01.2011 11:18, Daniel Stalica pisze:

    > Mi się podoba. DG to DG.

    Tylko, że Godfryd od dawna prowadzi krucjatę informacyjną, że DG OF to
    także działalność prywatna (nie-państwowa, nie-kościelna, etc). I niby
    ma rację, tylko brak wciąż zgodnego ze stanem prawnym nazewnictwa,
    pomijając oczywiście sformułowania typu ,,cele nie związane z
    działalnością gospodarczą albo rolniczą albo jeszcze cośtamową''

  • 6. Data: 2011-01-06 10:29:50
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.01.2011 11:28, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > pomijając oczywiście sformułowania typu ,,cele nie związane z
    > działalnością gospodarczą albo rolniczą albo jeszcze cośtamową''

    Może dlatego że nikt nie chce przejść do historii jako ten, co
    wprowadził biurokratyczny absurd na salony.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2011-01-06 12:44:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > pomijając oczywiście sformułowania typu ,,cele nie związane z
    > działalnością gospodarczą albo rolniczą albo jeszcze cośtamową''

    Po prostu "prywatny" ma wiele znaczeń.

    Może oznaczać przeciwieństwo państwowego, i wówczas DG się w nim łapie.

    Ale może też oznaczać przeciwieństwo służbowego, czy zawodowego.

    IMHO nie ma co dzielić włosa na czworo.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-01-06 12:53:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > także działalność prywatna (nie-państwowa, nie-kościelna, etc). I niby
    > ma rację, tylko brak wciąż zgodnego ze stanem prawnym nazewnictwa,

    Jak to brak?
    "działalność gospodarcza".
    Tak jak Daniel Ci napisał: "DG to DG".
    A zaprzeczenia się w .pl konstruuje wcale nie tak skomplikowanie:
    "niegospodarczy"...
    Rzeczona "krucjata" dotyczy zaś pewnego oporu wobec podziału
    na "ryby i śledzie", "rośliny i warzywa' tudzież wszystkie inne
    przypadki prowadzenia podziału w zbiorach nierozłącznych (a ściślej
    - stanowiących parę nadzbiór-podzbiór). Bo to nielogiczne jest :)

    > pomijając oczywiście sformułowania typu ,,cele nie związane
    > z działalnością gospodarczą albo rolniczą albo jeszcze cośtamową''

    IMVHO wrzucenie przykładowego celu, np. "osobisty", w zupełności
    wystarcza. "Niegospodarczy" też by mógł być (potem się dobierze
    stosowną definicję ze stosownej ustawy, aby pasowało do kontekstu ;))

    Fakt, że słownikowo przyjęła się (równie nielogiczna jak dajmy
    na to "pracodawca") "prywatność", w niczym nie umniejsza tego,
    że jest to wyjątek, i "prywatnego" nie dotyczy!
    (tylko "prywatność" odwołuje się do cech osobistych, "prywatny"
    już nie - "ochrona prywatności" to ochrona właściwości osobistej,
    ale już "prywatny akt oskarżenia" jak najbardziej może dotyczyć
    spraw związanych z majątkiem itede, a *nie* z osobą;
    DG również jest prywatna, aczkolwiek jej prowadzenie skutkuje
    naruszeniem prywatności :)).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-01-06 16:03:42
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > rzutuje (w końcu komputer wliczony w KUP też używam prywatnie), czy też
    > muszę to jakoś częściowo tylko atakować?

    Co masz na myśli piszą prywatnie, juz wiemy :) A teraz powaznie: wystawiasz
    fakturę wewnetrzną za użytkowanie komputera na potrzeby osobiste? Chcąc być
    świętym i w zgodzie z prawem to powinieneś.

  • 10. Data: 2011-01-06 16:11:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.01.2011 17:03, s...@a...pl pisze:
    > A teraz powaznie: wystawiasz fakturę wewnetrzną za użytkowanie komputera
    > na potrzeby osobiste? Chcąc być świętym i w zgodzie z prawem to powinieneś.

    Ale za co? Przecie to nie telefon, więc koszt komputera jest taki sam.
    Wydałem 1300zł i on nie zdrożeje od tego, że używam go ,,na potrzeby
    osobiste''.