  • 1. Data: 2011-01-06 18:01:22
    Temat: Re: (FUW) odszkodowanie a DG, bylo: pech...zderzenie [...]
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Jesteś świadom tego, że warunkiem zaliczenia w koszty wydatków
    > związanych z naprawą samochodu jest posiadanie zawartej *umowy
    > AC*,

    Było......

  • 2. Data: 2011-01-07 00:15:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Było......

    W tamtym wątku??
    To przepraszam, widocznie Chomik sobie przerwę zrobił :]

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-01-10 20:10:13
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    a jesli dostane odszkodowanie z OC pomniejszone o VAT to moge odliczyc to w
    koszty? chodzi mi o sytuacje gdy robie naprawe bezgotowkowo i odliczaja mi
    ubezpieczyciele vat (ktory ja place serwisowi w gotowce) - to czy moge taka
    fakture zaliczyc do kup i odliczyc vat? na zdrowy rozum tak, ale jak wiadomo
    w polsce zdrowy rozum nie koniecznie idzie w parze z przepisami...

  • 4. Data: 2011-01-10 20:24:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Michał Gut w <news:igfp3b$roc$1@portraits.wsisiz.edu.pl>:

    > a jesli dostane odszkodowanie z OC pomniejszone o VAT to moge odliczyc to w
    > koszty?

    Zawsze możesz -- patrz "skręcanie na rondzie w lewo" -- ostatni raz było o
    tym 29 grudnia 2010, czy jest to zgodne z przepisami.

    > chodzi mi o sytuacje gdy robie naprawe bezgotowkowo i odliczaja mi
    > ubezpieczyciele vat (ktory ja place serwisowi w gotowce) - to czy moge taka
    > fakture zaliczyc do kup

    Przecież nie masz AC (tak, wiem to z pms), więc... będzie przychód nie
    będzie kosztów w razie kontroli

    > i odliczyc vat?

    Nie musisz ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2011-01-10 23:06:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011, Michał Gut wrote:

    > a jesli dostane odszkodowanie z OC pomniejszone o VAT to moge odliczyc
    > to w koszty?

    Czy w tekście wyżej jest coś niejasnego?
    Zasada jest prosta: "nie przysługuje".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-01-10 23:50:04
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Czy w tekście wyżej jest coś niejasnego?
    > Zasada jest prosta: "nie przysługuje".

    czyli na dzwonie nie z mojej winy jestem w plecy na VAT ktorego nie moge
    odliczyc? przeciez to bez sensu.

  • 7. Data: 2011-01-10 23:55:33
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Czy w tekście wyżej jest coś niejasnego?
    > Zasada jest prosta: "nie przysługuje".

    teraz doczytalem swoje pytanie - nieprecyzyjnie sie wyrazilem:D czy moge
    odliczyc VAT od takiej faktury jak nie mam AC
    z tego wynika ze tak:
    http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat-akcyza/107952
    ,Jakie-skutki-w-VAT-wywola-naprawa-powypadkowa-samoc
    hodu.html
    ale jak to z artykulami w sieci bywa - nie zawsze zgodne z prawda.

    to ze samej kwoty netto nie odlicze to ok ale chodzi mi o kwote vat
    uiszczana przeze mnie w gotowce