  • 1. Data: 2011-01-06 21:30:23
    Temat: zawieszenie DZG a ZUS
    Od: Daniel <d...@m...pl>

    Do którego dnia miesiąca trzeba zgłosić zawieszenie działalności lub
    likwidację żeby nie płacić składek ZUS za ten miesiąc (styczeń) ? i
    czy da się nie płacić ? za grudzień własnie opłaciłem dziś.

    Daniel

  • 2. Data: 2011-01-06 21:50:43
    Temat: Re: zawieszenie DZG a ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-06 22:30, Daniel pisze:
    > Do którego dnia miesiąca trzeba zgłosić zawieszenie działalności lub
    > likwidację żeby nie płacić składek ZUS za ten miesiąc (styczeń) ? i

    Do 31 grudnia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-01-06 22:13:35
    Od: Daniel <d...@g...com>

    On 6 Sty, 22:50, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Do 31 grudnia.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Dzięki, a wiesz może jak to jest w przypadku gdy ustało moje
    zatrudnienie na etat 31 grudnia i czy teraz za styczeń już płace na
    początku lutego pełny ZUS za działaność gosp. czy jeszcze sama
    zdrowotna ? bo prowadziłem działalnosc i pracowalem na etat do końca
    grudnia.

    Daniel

  • 4. Data: 2011-01-06 22:24:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-06 23:13, Daniel pisze:

> [...]
    > początku lutego pełny ZUS za działaność gosp. czy jeszcze sama
    > zdrowotna ? bo prowadziłem działalnosc i pracowalem na etat do końca

    Jeśli wypłatę miałeś w grudniu, to za styczeń płacisz normalny ZUS.

    Jeśli wypłatę grudniową masz w styczniu, to... nie wiem jaki ZUS płacisz
    za styczeń (tzn. czy do uznania, że w danym miesiącu ZUS jest pokrywany
    przez etat, ważny jest fakt pracowania, czy fakt wypłaty wynagrodzenia).

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-01-06 22:33:56
    Od: Daniel <d...@g...com>

    On 6 Sty, 23:24, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > za styczeń (tzn. czy do uznania, że w danym miesiącu ZUS jest pokrywany
    > przez etat, ważny jest fakt pracowania, czy fakt wypłaty wynagrodzenia).

    Dzieki, Jestem też ciekaw jak będzie gdy np. podejmę pracę na etat np
    od 17 stycznia czy wtedy w lutym ZUS z działalnosci za styczeń bedzie
    też tylko ze zdrowotną ?

    Daniel

  • 6. Data: 2011-01-06 22:35:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-06 23:33, Daniel pisze:

    > Dzieki, Jestem też ciekaw jak będzie gdy np. podejmę pracę na etat np
    > od 17 stycznia czy wtedy w lutym ZUS z działalnosci za styczeń bedzie
    > też tylko ze zdrowotną ?

    Warunkiem opłacania tylko składki zdrowotnej nie jest pracowanie przez
    cały miesiąc, a uzyskanie za ten miesiąc wynagrodzenia nie mniejszego
    niż minimalnego. Możesz zarobić tyle w 1 dzień.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-01-06 23:01:58
    Od: Daniel <d...@g...com>

    On 6 Sty, 23:35, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Warunkiem op acania tylko sk adki zdrowotnej nie jest pracowanie przez
    > ca y miesi c, a uzyskanie za ten miesi c wynagrodzenia nie mniejszego
    > ni minimalnego. Mo esz zarobi tyle w 1 dzie .
    >
    > --
    > Liwiusz

    Dziekuje.

    Czyli rozumiem że wystarczy że zacznę pracę nawet 31 stycznia i
    dostanę tego dnia wypłatę z kwotą przynajmniej minimalnego
    wynagrodzenia ?
    I czy musi to być pełny etat ? czy wystaczy że bedzie to minimalna w
    umowie gdzie odprowadzane sa skladki ?

    Daniel

  • 8. Data: 2011-01-06 23:07:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-07 00:01, Daniel pisze:

> [...]
    > wynagrodzenia ?
    > I czy musi to być pełny etat ? czy wystaczy że bedzie to minimalna w

    Nieważny etat, ważna wysokość składek.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-01-06 23:11:19
    Od: Daniel <d...@g...com>

    On 7 Sty, 00:07, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Niewa ny etat, wa na wysoko sk adek.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Wiesz może ile wynosi ta minimalna teraz ?

    Daniel

  • 10. Data: 2011-01-06 23:24:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-07 00:11, Daniel pisze:

    > Wiesz może ile wynosi ta minimalna teraz ?

    1386zł.

    --
    Liwiusz