    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zawieszenie działalności
    Date: Sat, 24 Jan 2004 14:22:53 +0100

    Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> napisał w wiadomości
    news:buthsh$5ac$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Byc moze to jest jakies-tam wykroczenie, nie powiadomienie organu
    > rejestrowego. Byc moze nawet mozna za to w jakis sposob ukarac,
    jesli
    > gdzies jest okreslone jaka kara moze to byc zagrozone. Ale aby
    uwazac,
    > ze taki brak powiadomienia organu rejestrowego, powoduje obowiazek
    > podlegania obowiazkowym ubezpieczeniom spolecznym, to naprawde
    trzeba
    > wykazywac ogromnie duzo dobrej woli w tym kierunku, czyz nie ?

    Skoro ktoś rozpoczął działalność i zgłosił ten fakt
    (i wiedział, że trzeba zgłosić), to powinien pamiętać,
    że ma zgłosić zmiany.
    Nie zgłosił, czyli nic nie zmieniał,
    a zatem działalność prowadził.
    Ciekawe, że nie zapomniał zgłosić pewnych
    zmian w ZUS i US?

    Przykro mi, ale nieznajomość prawa szkodzi.
    Będzie Ci ciężko wytłumaczyć się tym, ze nie wiedziałeś.
    Poza tym zgodnie z prawem
    (ale to już pewnie przeczytałeś w archiwum)
    zawieszenie dopuszczalne jest jedynie dla podatników
    rozliczających się wg karty podatkowej.
    Inni mogą tylko zaprzestać działalności
    (co zresztą robią w ZUSie - łżąc w deklaracjach!!!, w US,
    ale zapominają o zgłaszaniu zmian w organie
    rejestracyjnym)

    I mysle,
    > ze ubaw bylby setny, gdyby ZUS usilowal w taki sposob argumentowac w
    > swoich 'decyzjach o objeciu obowiazkowym ubezpieczeniem', czekam na
    to z
    > utesknieniem.

    Nie wiem tylko czy to będzie śmieszne.
    Przy dziurawym budżecie, ekzekwowanie
    tych zaległości może się okazać raczej smutne.