  • Data: 2004-07-03 14:26:47
    Temat: Re: zdolnosci produkcyjne
    Od: "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Że co? Nie kumam... Co to jest "rachunek kosztów zmiennych"?

    Kosztem wytworzenia są tylko koszty zmienne a stałe w całości są kosztami
    okresu.

    > Twój wynik nie zależy TYLKO od tego jakim kluczem alokujesz koszty, tylko
    od
    > zmiany stanu zapasów. Tylko ich zmiana ma wpływ na wynik. Gdybyś całą
    > produkcję zawsze sprzedawał, to wynik zawsze będzie taki sam, niezależnie
    od
    > tego czy stałe koszty produkcji będziesz wrzucał bezpośrednio w koszty,
    czy
    > też obciążał nimi wyroby gotowe - pojawią się w P&L tylko że w innym
    > miejscu.

    Oczywiście masz rację. Ba kiedy sprzedaż będzie większa od produkcji wynik
    byłby nawet większy. Ja zastanawiałem się tylko, co na to US, ponieważ
    manipulując sposobem podziału kosztów na stałe i zmienne, dalej na
    uzasadnione i nieuzasadnione i wreszcie sposobem ich alokacji, manipulujesz
    wynikiem. Pytanie, do jakiego stopnia US będzie to znosił.

    tp