  • 1. Data: 2005-04-28 15:57:21
    Temat: zgłupiałam - PROSZE O POMOC - PIT-36
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Witam !

    Rozliczam Pit-36 i dla pewnosci wklepalam dane do dwoch roznych programow do
    rozliczania i z jednego mi wyszło zero nadpłaty oraz zero kwoty do zapłaty,
    a z drugiego NADPŁATA (powiedzmy) 1.000 zł.

    Do części J. OBLICZENIE ZOBOWIĄZANIA PODATKOWEGO oba programy sa zgodne i
    wyglada to tak:
    poz. 177 - podatek po odliczeniach - 0,00 zł
    poz. 183 - suma należnych zaliczek (..) - 1.000 zł
    poz. 185 - 1.000 zł
    pozostale pozycje w części J. są zerowe.

    I teraz częśc K. KWOTA DO ZAPŁATY / NADPŁATA
    Program nr 1 poz. 186 (suma zaliczek wpłaconych przez podatnika i pobranych
    przez płatników) zostawia wolne - w zwiazku z tym poz. 187 oraz 188 równają
    się ZERO.
    Program nr 2 do poz. 186 przenosi kwotę z pozycji 183 - czyli 1.000 zł. I
    tym samym powstaje nadpłata 1.000 zł.

    I który program ma racje?! Co powinno być wpisane w poz. 186??

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie,
    Małgorzatka

  • 2. Data: 2005-04-28 16:30:18
    Temat: Re: zgłupiałam - PROSZE O POMOC - PIT-36
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym samym powstaje nadpłata 1.000 zł.
    >
    > I który program ma racje?! Co powinno być wpisane w poz. 186??

    Wydaje mi się, że niektóre programy wymagają ręcznego przepisania zaliczki na podatek
    dochodowy.
    Właśnie coś takiego ręcznie musiałem wykonać w pity2004 (Konopka), to samo w
    rozliczeniu
    rocznym rr2004. W polach z tą zaliczkązazwyczaj jest jakiś wykrzyknik albo coś, w
    który
    należy kliknąć i wtedy program przenosi.

    BTW. Udało Ci się gdzieś zmieścić te dochody zwolnione z pozycji PIT11 F78 ?

  • 3. Data: 2005-04-28 17:39:44
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:d4r1e6$ikq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam !

    > I który program ma racje?! Co powinno być wpisane w poz. 186??

    Suma wpłaconych zaliczek oczywiście (przez Ciebie i ewentualnych platników
    Twojego podatku) - programy IMO nie przenosza automatycznie, bo chyba
    istnieje mozliwość, że poprawnej wartości nie ma sobie skąd wczytać.

    Fires

  • 4. Data: 2005-04-28 17:56:36
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Filip Sielimowicz" napisał:

    > Wydaje mi się, że niektóre programy wymagają ręcznego przepisania zaliczki
    > na podatek
    > dochodowy.

    Aaa. Czyli mam jednak te zaliczki przepisać ręcznie. To miła wiadomość, mam
    nadzieje, ze prawdziwa ;-)

    > BTW. Udało Ci się gdzieś zmieścić te dochody zwolnione z pozycji PIT11 F78
    > ?

    Nie. I ja ich po prostu nie uwzgledniam. Nie znalazlam miejsca w Pit-37 (bo
    akurta ten Pit wypelniam dla osoby, ktora miala takie dochody) gdzie
    moglabym je wpisac.

    Pozdrawiam serdecznie,
    --
    Małgorzatka

  • 5. Data: 2005-04-28 17:59:29
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Fires" napisał:

    > Suma wpłaconych zaliczek oczywiście (przez Ciebie i ewentualnych platników
    > Twojego podatku) - programy IMO nie przenosza automatycznie, bo chyba
    > istnieje mozliwość, że poprawnej wartości nie ma sobie skąd wczytać.

    Ok. Dzieki. Troche zmylil mnie fak, iz jeden program wczytal, a drugi nie.

    Pozdrawiam sedeczenie,
    --
    Małgorzatka

  • 6. Data: 2005-04-29 21:19:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Apr 2005, Filip Sielimowicz wrote:

    >+ Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał
    [...]
    >+ > Program nr 1 poz. 186 (suma zaliczek wpłaconych przez podatnika i pobranych
    >+ > przez płatników) zostawia wolne - w zwiazku z tym poz. 187 oraz 188 równają
    >+ > się ZERO.
    [...]
    >+ Wydaje mi się, że niektóre programy wymagają ręcznego przepisania zaliczki na
    podatek
    >+ dochodowy.

    No mi się wydaje iż *formalnie* tak wymaga formularz.
    Nie ma tam czasem że chodzi o zaliczki *zapłacone* ? ;)
    Bo poprzednie to chyba są zaliczki *wykazane*...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)