  • 1. Data: 2004-12-09 11:49:51
    Temat: zlecenia z zagranicy (bez umowy pisemnej) a podatek ?
    Od: "Olek" <o...@w...pl>

    Sorki jeszcze raz spytam, może znajdzie się ktoś kto mi szerzej odpowie jak
    wybrnąć z takiej sytuacji :).
    ---
    Mam takie pytanie, od czasu do czasu pracuje sobie jako freelancer ,
    najczęsciej są to jakies zlecenia z zagranicy ... i ok, ale jakiś czas temu
    trafiło mi się wieksze zlecenie ... jak wygląda sprawa z podatkiem.

    Czy go musze ponieść i jak duży on jest ?
    I jak to się wogóle złatwia nie mam pojecią ... w szczególności że tych
    zleceń jakoś ostatnio pojawia się dużo, no i nie wiem jak z tego wybrnąć aby
    sobie pracowac spokojnie, i być żyć w zgodzie z prawem (może warto firme
    otworzyć i jakoś to inaczej rozliczać ... nie mam pojęcia).

    Ten ktoś mnie zatrudnia tylko w ramach jakiegos kontarktu (zdalnego ale bez
    umowy pismnej).

    Jak wogóle wyglada taka sprawa, czy US może się do czegoś przyczepić jesli
    przez jakiś czas pieniądze będa wpływały na moje konto regularnie z
    zagranicy ?

  • 2. Data: 2004-12-09 16:06:08
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cp9enp$k20$1@nemesis.news.tpi.pl>, Olek wrote:

    > Ten ktoś mnie zatrudnia tylko w ramach jakiegos kontarktu (zdalnego ale bez
    > umowy pismnej).

    Pewnie mozesz zyc cale zycie na zleceniach ale jak bez papierka
    wytlumaczysz ze to nie 'pranie' tylko zarobek ?
    Podaj choc jeden argument.
    Zreszta, z papierkiem tez moze byc pranie ale ktos nie bedzie sie mogl
    wyprzec ze cos takiego napisal.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl