    From: "Miguelek " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zmiana adresu działalności z komplikacjami
    Date: Tue, 31 Oct 2006 23:08:06 +0000 (UTC)

    > PODANIE.
    > Zmień pytanie ;)
    > Poważnie piszę: podyskutowanie nad problemem bywa ciekawe.
    > Ale po poradę trzeba do doradcy podatkowego.
    Gotfryd wiesz, że na tej grupie dyskusyjnej można dowiedzieć się więcej niż u
    niejednego radcy prawnego, więc się nie śmiej z mojego tonu wypowiedzi. ;)

    > Mi z Twojego posta nasuwają się dwie uwagi uboczne:
    > - zameldowanie powinno być w miejscu stałego zamieszkania.
    > Nie wiem skąd koncept żeby się nie meldować w B
    Wynika to z prostej kalkulacji. Wymiana wszystkich dokumentów sporo kosztuje i
    przede wszystkim zajmuje bardzo dużo czasu. A po drugie nie widzę takiej potrzeby.

    > - czy zamiarem jest aby "na papierze" tylko część A była wynajęta, nie ze
    > względów podatkowych ale z powodu ustawy o ochronie lokatorów?
    Nie. To nie przeszkadza lokal byłby wynajęty w całości.
    > - do prowadzenia DG (i w przeszłości np. ulg remontowych) potrzebny
    > jest AFAIK tytuł prawny do lokalu, nie zameldowanie.
    Tak masz rację, ale jak masz meldunek to nikt nie sprawdza tytułu prawnego do
    lokalu.

    > US zbiera informację *zarówno* o miejscu *zamieszkania* (zamieszkania
    > właśnie, nie zameldowania! - i primo nikt nie ściga przez
    > ostatnie lata braku zameldowania choć mandat za brak dopełnienia
    > obowiązku przysługuje - ale nie od US, a secundo US chyba
    > nie jest uprawniony żeby tajemnicę skarbową ujawniać z powodu
    > byle wykroczenia).
    Gotfryd problem jest taki, że miejsce, zamieszkania jest lokal B, do którego
    nie mam tytułu prawnego. A więc co z tego, ze zgłoszę miejsce zamieszkania jak
    i tak nic nie wskóram. Wydaje mi się, że w mniemaniu US nie mam prawa bez
    tytułu prawnego do lokalu rejestrować w lok. B działalnosci.
    > Wracając do tytułu prawnego: AFAIK właśnie tytuł prawny jest
    > potrzebny, a nie własność. Przejrzyj może archiwum na okazję
    > użycia słowa kluczowego KR i O (celowo pisze rozstrzelone,
    > ale ma być razem). Małżonek prawo do mieszkania z drugim małżonkiem
    > ma *z mocy przepisu*, nie musi zawierać umowy najmu czy użyczenia :)
    To w takim razie jak mam to wytłumaczyć w US. Czy wystarczy powiedzieć, ze
    będę prowadził działalność w mieszkniu żony?
    Na koniec mam pytanie.
    Czy mogę mieć zarejestrowaną DG w lokalu której ta DG nie jest prowadzona a
    lokal jest wynajmowany osobie trzeciej?

    pozdrawiam
    Miguelek