  • 1. Data: 2009-01-05 21:33:21
    Temat: zmiana formy opodatkowania
    Od: "Piotrek Wajda" <p...@t...pl>

    Czy jest możliwe przejście z ryczałtu na KPiR w ciągu roku?? Potrzebuję
    jeszcze w styczniu być na ryczałcie a od lutego na Książce. Czy jest możliwe
    takie przejście w ciągu roku? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-01-05 22:05:09
    Temat: Re: zmiana formy opodatkowania
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-01-2009 o 22:33:21 Piotrek Wajda <p...@t...pl> napisał(a):

    > Czy jest mo?liwe przej?cie z rycza?tu na KPiR w ci?gu roku?? Potrzebuje
    > jeszcze w styczniu byae na rycza?cie a od lutego na Ksi??ce. Czy jest mo?liwe
    > takie przej?cie w ci?gu roku? Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowied 1/4 .

    Tak, ale musisz sprzedać np korek do zbiorczniczka wyrównawczego
    albo pióro wycieraczki :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-05 22:07:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-01-2009 o 23:05:09 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Tak, ale musisz sprzedać np korek do zbiorczniczka wyrównawczego
    > albo pióro wycieraczki :-)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Tomek

    Tylko nie pamiętam czy handel częściami samochodowymi
    nie podpada czasem pod kasę fiskalną, jeśli tak to trzeba
    wybrać jakąś inną czynność która powoduje wypad z ryczałtu.

    I jeszcze jedno - coś Palikot mieszał, żeby wypad z ryczałtu
    był od kolejnego roku podatkowego - możliwe że w ostatniej
    nowelizacji już to siedzi i musisz czekać do kolejnego stycznia.
    Ale to do weryfikacji jest, mi się nie chce :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-05 22:43:08
    Od: "Piotrek Wajda" <p...@t...pl>

    Dzięki - wiem o co chodzi. Pozdrawiam:)

  • 5. Data: 2009-01-06 11:36:01
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    On 5 Sty, 23:43, "Piotrek Wajda" <p...@t...pl> wrote:
    > Dzi ki - wiem o co chodzi. Pozdrawiam:)

    Ja zrobiłem taką sztuczkę w listopadzie 2007

    - dodałem sobie do zakresu działań "74.40.Z Reklama"
    - wystawiłem jednej z firm FV na usługę reklamową
    - zgłosiłem ten fakt do US

    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-01-06 22:32:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Piotrek Wajda wrote:

    > Czy jest możliwe przejście z ryczałtu na KPiR w ciągu roku?? Potrzebuję
    > jeszcze w styczniu być na ryczałcie a od lutego na Książce.

    Jesteś pewien, że idzie Ci o to żeby *BYĆ*, a nie o to
    żeby *ROZLICZAĆ*?
    Bo odpowiedzi grupowiczów *literalnie* pasują do pytania.

    Ale *nijak* nie mogę wymyśleć, po co komuś w styczniu mieć ryczałt,
    skoro *rozliczać* będzie go (styczeń) i tak na KPiR.
    Objaśnisz ku zaspokojeniu ciekawości? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-01-07 00:29:48
    Od: "Piotrek Wajda" <p...@t...pl>

    Nie wiem, czy właściwie myślę, ale chodzi o to, że:

    do tej pory prowadziłem firmę transportową na ryczałie, zmieniam profil
    działalności - teraz będę prowadzić sklep spożywczy. Niestety posiadam
    ciągnik siodłowy z naczepą, który jest "na firmę" - muszę go sprzedać.
    Rozumiem, że będę musiał od tego przychodu zapłacić podatek dochodowy - i
    chyba lepiej byłoby zapłacić ryczałt a nie 18%, albo i więcej. Dobrze
    myślę??

  • 8. Data: 2009-01-07 21:17:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2009, Piotrek Wajda wrote:

> [...]
    > Rozumiem, że będę musiał od tego przychodu zapłacić podatek dochodowy - i
    > chyba lepiej byłoby zapłacić ryczałt a nie 18%, albo i więcej. Dobrze

    Hm... zajrzałem do ustawy o ryczałcie i wyszło, że byłem przekonany
    iż działanie art.22.2 było inne. Że tak jak przy wylocie z liniowego
    trzeba wstecz korygować do "jednolitego opodatkowania".
    Może ktoś skomentuje... (nowelizację przeoczyłem?)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-01-07 22:52:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2009 o 22:17:28 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > trzeba wstecz korygować do "jednolitego opodatkowania".
    > Może ktoś skomentuje... (nowelizację przeoczyłem?)

    Palikot zmienił tak, że wylot jest od kolejnego roku.
    O tym piszesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-08 16:44:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Palikot zmienił tak, że wylot jest od kolejnego roku.
    > O tym piszesz?

    Nie, z 22.2 wynika że można mieć część roku ryczałt i część zasady
    ogólne!

    pzdr, Gotfryd