  • 1. Data: 2008-02-26 16:17:41
    Temat: zmiana numeracji faktur
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Witam,

    W tym roku zaczełem numerację o formacie NR/ROK, Czy mogę od przyszłego
    miesiąca zmienić sobie format numeracji faktur na inna np. podwójną
    subnumerację NR/SYMBOL1/ROK NR/SYMBOL2/ROK ?, czy musze już ciągnąć tak jak
    od początku roku?.

  • 2. Data: 2008-02-26 19:13:38
    Temat: Re: zmiana numeracji faktur
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    bbl <b...@y...com> napisal:
> [...]
    > miesiąca zmienić sobie format numeracji faktur na inna np. podwójną
    > subnumerację NR/SYMBOL1/ROK NR/SYMBOL2/ROK ?, czy musze już ciągnąć tak jak

    Mozesz robic jak chcesz, nawet mozesz walnac guida jako id faktury ;).
    Warunek jest jeden: musisz miec unikatowosc identyfikatora i mozliwosc
    odnalezienia faktury po ID. Postac ID jest dowolna. Zazwyczaj jest
    to nr/rok, nr/m-c/rok, ale juz np. u Polkomtela jest to
    rrmmdd-idabonenta-idplatnosci.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-02-26 23:00:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Feb 2008, bbl wrote:

> [...]
    > miesiąca zmienić sobie format numeracji faktur na inna np. podwójną
    > subnumerację NR/SYMBOL1/ROK NR/SYMBOL2/ROK ?, czy musze już ciągnąć tak jak

    Popatrz na to tak: numeracja jest narzucona przepisami o VAT, zaś VAT
    *zasadniczo* nie ma nic do lat (drobne wyjątki dotyczą limitów oraz
    rozliczania proporcji). Rozliczany jest miesięcznie :), konwencja że
    to rok "zeruje" któreś pole numeracji to swobodny wybór formatu przez
    prowadzącego DG.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-02-27 15:38:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jacek_P wrote:

    > Mozesz robic jak chcesz, nawet mozesz walnac guida jako id faktury ;).

    Numery muszą być kolejne.

    p. m.

  • 5. Data: 2008-02-27 15:42:01
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2008 o 16:38:48 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Numery muszą być kolejne.

    Ale mogą być w iluśtam seriach.

    BTW zawsze warto patrzeć do dyrektywy 2006/112/WE,
    która IMHO jest o niebo czytelniejsza niż ustawa o PTU:

    Artykuł 226
    Bez uszczerbku dla przepisów szczególnych przewidzianych
    w niniejszej dyrektywie, faktury wystawione zgodnie z przepisami
    art. 220 i 221, do celów VAT, zawierają wyłącznie
    następujące dane:
    (2) kolejny numer, nadany w ramach jednej lub kilku serii,
    który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;

    Tak na marginesie, dyrektywa ta zawiera też zapis, którego ktoś z tej
    grupy(chyba Maddy?)
    kiedyś bezskutecznie szukał w naszej ustawie:

    Artykuł 167
    Prawo do odliczenia powstaje w momencie, gdy podatek, który
    podlega odliczeniu, staje się wymagalny.

    pozdr,
    tomyz

  • 6. Data: 2008-02-29 22:34:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 27 luty 2008 00:00
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0802262358110.876@athlon64>):

> [...]
    > rozliczania proporcji). Rozliczany jest miesięcznie :), konwencja że
    > to rok "zeruje" któreś pole numeracji to swobodny wybór formatu przez

    O kurde, to mogłem numerować w styczniu ciąg dalszy po grudniu i przeskoczyć
    z xx/2007 na xx+1/2008? Cholera.... Bym wiedział, to bym klientom
    zaszpanował, że już w styczniu mam tyle na liczniku :D

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 7. Data: 2008-03-01 01:16:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    > przeskoczyć z xx/2007 na xx+1/2008? Cholera.... Bym wiedział, to bym
    > klientom zaszpanował, że już w styczniu mam tyle na liczniku :D

    Mogłeś nawet kontynuować z xx+1/2007 :)

    p. m.