  • 1. Data: 2002-06-12 07:35:33
    Temat: zmiana samochodu
    Od: K...@p...onet.pl (Konstel)

    Bardzo proszę o radę

    Posiadam w ST samochód osobowy (przy zakupie nie odliczałem VAT). Zamierzam
    kupić nowy pojazd w wersji "ciężarowej", zostawiając stary w rozliczeniu (lub
    sprzedając go inną drogą). Wiem, że przy sprzedaży powinienem wystawić fakturę
    VAT ze stawką "zwolniony". Problem jest następujący - czy VATu od nowego pojazdu
    nie będę musiał rozliczyć "strukturą" ??? (sprzedaż i kupno w tym samym
    miesiącu). Spotkałem się ze stwierdzeniami "struktura co najmniej od kosztów
    ogólnozakładowych" . Cóż to takiego w przypadku osoby fizycznej i KPIR ? Czy VAT
    od ST będzie podlegał "strukturze"?
    Jeśli istnieje takie niebezpieczeństwo, to czy rozwiązaniem może być
    przekazanie samochodu miesiąc wcześniej na potrzeby osobiste (faktura VAT
    wewnętrzna ale brak większch zakupów - brak VATu naliczonego) i sprzedanie
    samochodu "prywatnego" (oczywiście podatek dochodowy trzeba zapłacić -:( ).

    Z góry dziękuję za porady

  • 2. Data: 2002-06-17 07:54:58
    Temat: Re: zmiana samochodu
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Konstel <K...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...onet.pl...
> [...]
    > wewnętrzna ale brak większch zakupów - brak VATu naliczonego) i sprzedanie
    > samochodu "prywatnego" (oczywiście podatek dochodowy trzeba

    Cięzka sprawa. Czy przekazanie na potrzeby własne czy sprzedaż to chyba to
    samo. Tak czy tak zwoln. z VAT.
    I chyba lepiej jest po prostu sprzedać w innym miesiącu i w innym kupić
    nowy.

    pozdrawiam
    WS

  • 3. Data: 2002-06-30 20:22:12
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    przyznam ze moze byc z tym klopot, tam gdzie sa watpliwosci US rostrzyga na
    niekorzysc podatnika (100% pewnosci)
    moim zdaniem sprzedaz takiego auta nie wplynie na rozliczenie Vatu
    struktura sprzedazy , bo przeciez strukture stosuje sie tam gdzie nie mozna
    precyzyjnie ustalic co z zakupow jest zwiazane ze sprzedaza opodatkowana i
    zwolniona od podatku , w tym wypadku wiadomo iz zakup auta nie spowodowal
    odliczenia vat naliczonego .

    (nie dajmy sie oglupic tym idoitom co wymyslaja takie durne przepisy.)

    jacek