    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zmiana wspolnika w s.c.
    Date: Fri, 3 Jan 2003 11:41:12 +0100

    news:Pine.WNT.4.50.0301030250020.-209483@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > [...]
    >
    > OK. A jak "wychodzący" zabiera swoją część ? ;)

    Chodzi o to, ze "swoja czesc" wychodzacego to inekoniecznie jest "wklad +
    ......"

    > [...]
    >
    > OK. To ile będzie mieć udziłu w spółce i skąd on się wziął ?

    Moze miec zlotowke - prawda ?
    Jesli chodzi o ew pozostalyc wspolnikow to pytajacy moze SAM we wlasnym
    imieniu
    wniesc ow "wklad ktory ubywa", to jest zalezne tylko od woli wspolnikow.

    > [...]
    >
    > Jak tam jest ? "Jeśli umowa nie stanowi inaczej to
    > przyjmuje sią..." ? (nie, jakoś podobnie :))

    No wlasnie. Moze stanowic inaczej.
    A po latach dzialnosci majatek spolkimze byc mniejszy niz wklad....
    (choc przy tej inflacji to malo prawdopodobne)

    > ...i z tego zdaje się wyjdzie wszystko to o czym Łukasz pisał:
    > - wspólnikowi "coś się należy" (i będzie chętny na pieniądze)
    > - córka musi *jakiś* majątek wprowadzić (prawda, wcale nie
    > musi być tyle samo co poprzedni wspólnik miał - on swoje
    > weźmie i pójdzie)

    Prawda ?
    Glownie chodzi o to, ze nie ma potrzeby placic podatku od darowizny corce 20
    000 PLN,
    i o to, ze wspolnik ma wziac SWOJE a do tego trzeba zrobic spis towarow.

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Boguslaw