  • Data: 2005-05-31 10:30:20
    Temat: Re: zona+maz na zlecenie lub o dzieło?
    Od: "Krystian" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Właśnie - to jest bardzo ciekawe. Też chciałem spytać o coś podobnego.
    > Jako współmałżonek jeśli pomaga się w prowadzeniu działalności,
    > nawet bez wynagrodzenia, to staje się osobą współpracującą i trzeba za tą
    > osobę płacić ZUS.
    > Ale czy można coś zlecić jednorazowo ???
    > A czy współmałżonek może zostać pełnomocnikiem i nie stawać się osobą
    > współpracującą ???

    tak przychylam sie do pytania, wiem juz ze nie mozna zatrudnic wspolmalzonka
    na umowe o prace poniewaz "wspolmalzonkowie sa wobec siebie rowni" , a umowa
    o prace wytyczala by to ze pracodawca jest wyzszy od pracownika....

    Ale jak to jest z umowa o dzielo czy zlecenie.
    A moze ma ktos inny skuteczny sposob.