  • 11. Data: 2004-09-07 16:43:04
    Temat: Re: zus - pomocy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Sep 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Idziesz do ZUS Z PIECZĄTKĄ FIRMOWĄ (niczego w ZUS nie załatwisz bez
    > + pieczątki)

    E, przesadzasz. Jak *ty* masz płacić (albo ja na przykład) to
    żadnej pieczątki nie potrzeba (zgodnie z prawem zresztą).
    Natomiast jak ZUS ma płacić - to owszem, możliwe że dopiero wyrok
    NSA byłby przekonujący... (i to tylko dla "osądzonego" a nie dla
    wszystkich !)
    :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 12. Data: 2004-09-07 22:59:40
    Od: "Irek Makowski" <f...@p...com>

> [...]
    > załaczasz do tego zwolnienie (robisz też tego wszystkiego kopie dla
    > siebie) i przekazujesz to mniej lub bardziej miłej pani w ZUS prosząc o
    > pieczatke na swoich kopiach.
    > Aha, masz na to 7 dni, jak sie spóźnisz ZUS może obciąc Ci zasiłek.
    >
    > Potem czekasz na pieniązki, w tym czasie grzecznie płcąc ZUS za czas
    > choroby (chyba że masz 100% pewności że zasiłek ci przysługuje - nigdy
    > nie spóźniłes się ani o dzień i nie zanizyłes składek nawet o 1 grosz...
    > ja nigdy nie mam pewności).
    > Jak pieniążki dostaniesz to robisz korektę za miesiac choroby, obcinając

    tiaaaaaaaa. Czekalem, szukalem, pytalem i wreszcie wilk zostal wywolany z
    lasu.

    Zalozmy ze pytajacy w tym watku oplaci za miesiac w ktorym mial L-4 skladki od
    podstawy wyzszej niz minimalna, to wtedy tez ma postapic jak napisalas?

    Pozdrowienia,

    Irek Makowski

  • 13. Data: 2004-09-08 07:24:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Sep 2004, Irek Makowski wrote:
    [...]
    >+ Zalozmy ze pytajacy w tym watku oplaci za miesiac w ktorym mial L-4 skladki od
    >+ podstawy wyzszej niz minimalna,

    Chwila.
    Tylko *w tym* miesiącu ??
    To się nie liczy, ZUS jest zabezpieczony :)
    Zajrzyj tu:
    http://www.zus.pl/swiadcze/zas008.htm

    Zakładając optymistycznie iż zapis jest prawidłowy (mi się wydawało że
    powinno być z 6 miesięcy a nie 12, ale... widać myliłem się) mamy:
    +++++
    Podstawę wymiaru zasiłku przysługujšcego ubezpieczonemu
    niebędšcemu pracownikiem stanowi przeciętny miesięczny
    przychód, od którego opłacana jest składka na ubezpieczenie
    chorobowe lub wypadkowe, po odliczeniu kwoty odpowiadajšcej
    18,71% podstawy wymiaru składek na to ubezpieczenie,
    z okresu 12 miesięcy kalendarzowych poprzedzajšcych
    niezdolnoœci do pracy.
    -----

    Czyli liczą się WYŁĄCZNIE miesiące POPRZEDNIE.
    I to "średnio" z roku !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-09-08 09:08:59
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    toster pisze:

    > Aha, już wyczytałem wyżej.
    > dziękuję
    > T.

    nie placisz chorobowego to "tak trzymaj"
    Gdy beziesz wiedzial, ze zachorujesz, to zaplacisz..
    Jak nie bedziesz wiedzial, to na ogol nie warto..

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-09-08 11:13:23
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

> [...]
    > załaczasz do tego zwolnienie (robisz też tego wszystkiego kopie dla
    > siebie) i przekazujesz to mniej lub bardziej miłej pani w ZUS prosząc o

    Mam pytanie czy muszę iść do ZUSu tam gdzie jestem zarejestrowany, bo
    obecnie przebywam ok 300 km od swojego oddziału ZUSu? Czy mogę iść do
    dowolnego oddziału?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 16. Data: 2004-09-08 11:14:55
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Mariusz pisze:

    > Mam pytanie czy muszę iść do ZUSu tam gdzie jestem zarejestrowany, bo
    > obecnie przebywam ok 300 km od swojego oddziału ZUSu? Czy mogę iść do
    > dowolnego oddziału?

    No widzisz....
    zachcialo ci sie placic "chore"

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-09-08 11:52:41
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie czy muszę iść do ZUSu tam gdzie jestem zarejestrowany, bo
    > obecnie przebywam ok 300 km od swojego oddziału ZUSu? Czy mogę iść do
    > dowolnego oddziału?

    Możesz to wysłać pocztą, najlepiej poleconym - w innym oddziale od Ciebie
    nie przyjmą, bo sami będą musieli to przesłać do odpowiedniego oddziału.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 18. Data: 2004-09-08 12:14:35
    Od: "Ireneusz Makowski" <imaks'delete'@plusnet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Wed, 8 Sep 2004, Irek Makowski wrote:
    > [...]
    >
    > Chwila.
    > Tylko *w tym* miesiącu ??
    > To się nie liczy,

    Ja nie pytam *czy* sie liczy.

    > ZUS jest zabezpieczony :)
    > Zajrzyj tu:
    > http://www.zus.pl/swiadcze/zas008.htm

    Nie o to pytam.
    Maddy napisla: "Jak pieniążki dostaniesz to robisz korektę za miesiac
    choroby, obcinając
    podstawe skałdek o te cztery dni. Nadpłate rozliczasz sobie przy
    nastepnych płatnościach."

    a ja zapytalem czy jak podstawa byla wyzsza niz minimalna to wtedy wszystko
    robimy (primo: 100%, secundo: korekta tercjo: potracenie) tak samo? Jak
    chcecie/musicie mozecie sobie przyjac ze skaldki zawsze sa placone od
    podtawy wyzszej niz minimalna.

    Pozdro,
    Irek Makowski.

    P.S. Maddy, odezwij sie. ;))

  • 19. Data: 2004-09-08 18:32:19
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > nie placisz chorobowego to "tak trzymaj"
    > Gdy beziesz wiedzial, ze zachorujesz, to zaplacisz..
    > Jak nie bedziesz wiedzial, to na ogol nie warto..

    Trzymam, trzymam i nie zamierzam tego zmieniać.
    Po prostu jestem zdziwiony, że ZUS się tak zreformował, że chce cokolwiek
    tym burżujom-prywaciarzom płacić za jakieś tam chorobowe.
    :-)
    Tomek

  • 20. Data: 2004-09-09 12:16:48
    Temat: (bylo: zus-pomocy) Uzytkownik Maddy odpowiedziala choc wpierw zapytac miala no i...
    Od: "Ireneusz Makowski" <imaks'delete'@plusnet.pl>

    ...... dała czy nie dała ciała?

    A chodzi generalnie o to, ze nikt oprocz pytajacego nie wie do tej pory czy
    oplaca on skladki od minimalnej podstawy wymiaru czy tez wyzszej, bo
    istnieje b. powazna watpliwosc czy podana przez Maddy instrukcja
    postepowania ( cytat powyzej ) jest prawidlowa gdyby sie okazalo ze pytajacy
    podwyzsza sobie kazdego miesiaca podstawe do skladek i tak tez ma zamiar
    uczynic w miesiacu w ktorym ma L-4.

    Pozdrawiam,

    Irek Makowski