  • 1. Data: 2005-03-10 19:21:41
    Temat: zus zaleglosc
    Od: z...@a...pl (Zerg)

    Czesc!

    DG/KPIR/VAT i ZUS standard.

    Mialem 4 miesieczna przerwe w placeniu zusu.
    Oplacane bylo wtedy tylko zdrowotne.

    Zlozylem deklaracje zgodnie z ktora oswiadczalem,ze
    wyrejestrowuje sie ze spolecznych i jedynie oplacam zdrowotne. Myslalem,
    ze myslalem,ze jestem na umowie-zleceniu, ktorej nie bylo dzieku
    "uprzejmosci pracodawcy". Teraz oczywiscie wrocilem do zus, znow
    oplacam wszystko jak nalezy, zarejestrowany jak nalezy. Tylko,ze nie za
    bardzo wiem, jak teraz ta zaleglosc uregulowac....

    Chcialbym to uregulowac, zeby:
    a/ nie dowiedziec sie kiedys ze mam do zaplacenia zilion zlotych w
    odestkach i karach
    b/ uzyskac od ZUSu zaswiadczenie, o braku zaleglosci.

    Prosze o rade, jak to ugryzc...

    Pozdrawiam
    Zerg

  • 2. Data: 2005-03-11 07:09:37
    Temat: Re: zus zaleglosc
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Zerg" <z...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Prosze o rade, jak to ugryzc...
    >
    >wyrejestrowaleś się więc się ponownie po 4 miesiącach musiałeś
    zarejestrować i za ten okres nie masz zaległości .
    i po co pchać pieniądze do wora ...bez sensu skoro z nich niewiele
    przyrośnie -kup za to co masz zapłacić obligacje i je schowaj jeżeli
    już upierasz się że musisz się zabezpieczać ,przynajmniej będziesz miał
    pewność że ta inwestycja zwróci ci się w przyszłości .
    nic przy tym nie tracisz bo 4 miesiące przerwy nie przekracza 18
    miesięcznej ustawowej granicy ochrony rentowej

    --

    ==== OPIX=====

  • 3. Data: 2005-03-11 07:22:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > nic przy tym nie tracisz bo 4 miesiące przerwy nie przekracza 18
    > miesięcznej ustawowej granicy ochrony rentowej

    Z jakiego konkretnie przepisu wynika
    ta niby ochrona?

  • 4. Data: 2005-03-11 07:31:36
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    > Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Z jakiego konkretnie przepisu wynika
    > ta niby ochrona?

    jeżeli w okresie poprzedzającym wystąpi prawo do renty a nie masz
    ubezpieczenia rentowego w czasie 18 mcy od dnia nabycia prawa do renty
    to renty z ZUS nie masz a możesz zgłosić się do gminy po zasiłek

    --

    ==== OPIX=====

  • 5. Data: 2005-03-11 07:51:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > jeżeli w okresie poprzedzającym wystąpi prawo do renty a nie masz
    > ubezpieczenia rentowego w czasie 18 mcy od dnia nabycia prawa do renty
    > to renty z ZUS nie masz a możesz zgłosić się do gminy po zasiłek

    Zapytam jeszcze raz:
    Z jakiego konkretnie przepisu wynika
    ta ochrona?

  • 6. Data: 2005-03-11 07:56:45
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    > Użytkownik "opix" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zapytam jeszcze raz:
    > Z jakiego konkretnie przepisu wynika
    > ta ochrona?

    ART 57 Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z
    Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. 2004 nr 39, poz. 353, nr 64,
    poz. 593, nr 99, poz. 1001, nr 120, poz. 1252, nr 121, poz. 1264, nr
    144, poz. 1530, nr 191, poz. 1954, nr 210, poz. 2135, nr 236, poz.
    2355)

    1. Renta z tytułu niezdolności do pracy przysługuje ubezpieczonemu,
    który spełnił łącznie następujące warunki:

    1) jest niezdolny do pracy,

    2) ma wymagany okres składkowy i nieskładkowy,

    3) niezdolność do pracy powstała w okresach, o których mowa w art. 6
    ust. 1 pkt 1 i 2, pkt 3 lit. b), pkt 4, 6, 7 i 9, ust. 2 pkt 1, 3-8 i 9
    lit. a), pkt 10 lit. a), pkt 11-12, 13 lit. a), pkt 14 lit a) i pkt
    15-17 oraz art. 7 pkt 1-4, 5 lit. a), pkt 6 i 12, albo nie później niż
    w ciągu 18 miesięcy od ustania tych okresów.

    2. Przepisu ust. 1 pkt 3 nie stosuje się do ubezpieczonego, który
    udowodnił okres składkowy i nieskładkowy wynoszący co najmniej 20 lat
    dla kobiety lub 25 lat dla mężczyzny oraz jest całkowicie niezdolny do
    pracy.
    --

    ==== OPIX=====

  • 7. Data: 2005-03-11 08:09:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > ART 57 Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z
    > ==== OPIX=====

    Dzięki

  • 8. Data: 2005-03-11 11:32:24
    Od: z...@a...pl (Zerg)

    opix <m...@v...pl> wrote:

    > zarejestrowa? i za ten okres nie masz zaleg?o?ci .

    Jest jedno ale, ja nie oplacalem skladek z DG, myslac
    ze oplaca je pracodawca za umowe-zlecenie. A ta de facto
    nie istniala. Stad wydaje mi sie,ze mam zaleglosc :(
    W kazdym razie teraz potrzebuje zaswiadczenia o niezaleganiu.
    I ciekawy jestem co pokaze...

  • 9. Data: 2005-03-11 12:49:00
    Od: "opix" <m...@v...pl>

> [...]
    > nie istniala. Stad wydaje mi sie,ze mam zaleglosc :(
    > W kazdym razie teraz potrzebuje zaswiadczenia o niezaleganiu.

    jeżeli wyrejestrowałeś się a potem ponownie zarejestrowałeś to nie masz
    w tym okresie żadnych zobowiązań chyba ze prowadziłeś DG i wykazałeś w
    pit dochody w tym okresie a składka na ub. zdrowotne stanowiła podstawę
    do zmniejszenia należnego podatku pit od DG -oznacza to bowiem ni mniej
    ni więcej tylko dowód że w tym okresie prowadziłeś DG i prędzej czy
    później wraz ze wzrostem przepływu informatyzacji system cię wyłapie i
    zapytają się o ten okres
    ...a to jest kwestia tylko czasu .

    --

    ==== OPIX=====

  • 10. Data: 2005-03-11 21:05:43
    Od: z...@a...pl (Zerg)

    opix <m...@v...pl> wrote:

    > je?eli wyrejestrowa?e? si? a potem ponownie zarejestrowa?e? to nie masz
    > w tym okresie ?adnych zobowi?za? chyba ze prowadzi?e? DG i wykaza?e? w
    > pit dochody w tym okresie a sk?adka na ub. zdrowotne stanowi?a podstaw?
    > do zmniejszenia nale?nego podatku pit od DG -oznacza to bowiem ni mniej
    > ni wi?cej tylko dowód ?e w tym okresie prowadzi?e? DG i pr?dzej czy
    > pó?niej wraz ze wzrostem przep?ywu informatyzacji system ci? wy?apie i
    > zapytaj? si? o ten okres
    > ...a to jest kwestia tylko czasu .

    I dlatego pytam, jak to teraz zalatwic...
    tak,zeby nie bolalo.

    Pozdr
    Zerg