  • Data: 2007-08-14 12:35:54
    Temat: Re: zus, zwolnienie lekarskie + brak chorobowego
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jureq wrote:

    > Ubezpieczenie chorobowe dla prowadzących DG, to
    > przede wszystkim ubezpieczenie od płacenia składek w okresie choroby.

    To zależy jeszcze jakiej choroby.

    Jak jestem chory i udaję się do lekarza po
    pomoc i wymaga to kilkudniowego leczenia,
    to nawet nie biorę zwolnienia, bo składka mniejsza o kilkadziesiąt złotych,
    i o ile wyliczanie pomniejszonych składek jest proste, to już uruchomienie
    procedury
    zasiłku będzie mnie kosztować tyle zachodu, że naprawdę nie warto
    (dodatkowo jeszcze pewnie trzeba się osobiście
    przytelepać w tej sprawie do inspektoratu
    i odstać trochę w jakiejś kolejce)

    Natomiast jeśli sobie np połamię obie nogi i będę wyłączony
    z możliwości zarobkowania przez np dwa miesiące,
    to wtedy warto skorzystać tego chorobowego i nie płacić składek.