    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwiększenie wart.pocz. śr.trwałego
    Date: Tue, 24 Jun 2003 22:53:35 +0200

    On Tue, 24 Jun 2003, BaLab wrote:
    [...]
    >+ OK, nie szalałem. Czyli rozumiem, że ULEPSZENIE do 3,5 tys.
    >+ wrzucam w koszty od razu?

    To "dla porządku" oberwiesz pałką, czyli *całym* artykułem 17
    z UoPDoOF:

    ++++
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy,
    rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość początkową tych
    środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15, powiększa się o sumę
    wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie części
    składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza
    3500 zł. Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków
    poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub
    modernizację w danym roku podatkowym przekracza 3500 zł i wydatki te
    powodują wzrost wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia
    środków trwałych do używania, mierzonej w szczególności okresem używania,
    zdolnością wytwórczą, jakością produktów uzyskiwanych za pomocą
    ulepszonych środków trwałych i kosztami ich eksploatacji.
    ----

    U ciebie sprawa jest ewidentna.
    Natomiast jeśli masz *kilka* ulepszeń - to bądź mądry
    i pisz wiersze, czy ważniejsze jest "jednostkowa cena
    nabycia" czy "suma wydatków...w roku podatkowym".

    >+ Sorry za mało ambitny problem, ale zawsze unikałem ST jak ognia.

    No to czas nadrobić zaległości :)

    pozdrowienia, Gotfryd