  • 1. Data: 2002-07-02 06:50:49
    Temat: zwolnienie a druki do ZUS
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Cześć

    Od 9.06. byłem w szpitalu i później na zwolnieniu do końca miesiąca.
    Płatnikiem składek ZUS jest SC.
    Jakie druki powinienem wysłać do ZUS za czerwiec 2002? Czy wszystkie
    składki - społeczene w tym dobrowolne chorobowe, zdrowotne, FP - płacę w
    proporcji za 9 pierwszych dni czerwca?
    A gdy w lipcu mam cały miesiąc zwolnienie, to płacę i wysyłam coś do ZUS?...

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-07-02 10:14:56
    Temat: Re: zwolnienie a druki do ZUS
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > proporcji za 9 pierwszych dni czerwca?
    > A gdy w lipcu mam cały miesiąc zwolnienie, to płacę i wysyłam coś do

    Dowiedziałem się na razie tyle, że muszę czekać na wypłatę zasiłku. Do
    czasu, gdy go mi nie zapłacą, muszę płacić całą składkę, jakbym był zdrowy.
    A kiedy już zapłacą, to mam zrobić korektę deklaracji oraz wypełnić druk RSA
    z kodem 313. Czy to rozsądne i poprawne? Może ktoś ma inne "wytyczne"?...

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 3. Data: 2002-07-03 05:44:56
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    RSA
    > z kodem 313. Czy to rozsądne i poprawne? Może ktoś ma inne "wytyczne"?...

    Witam

    Tak zgadza się. Jak Ci wypłacą to robisz korektę delkaracji, wypełniasz RSA
    z kodem 313, a Składki wyliczasz proporcjonalnie (podstawa przez ilość dni w
    miesiącu).

    pozdrawiam Janusz

  • 4. Data: 2002-07-03 07:26:19
    Od: "Małgorzatka\(+\)" <m...@i...pl>

    > zdrowy.
    > RSA
    "wytyczne"?...

    Wiesz, moze i to rozsadne ze strony ZUS'u. Ale ja uwazam, ze jesli masz 100%
    pewnosci, ze zasilek chorobowy Ci przysluguje (nigdy nie spozniles sie ze
    skladka) to niby dlaczego masz placic pelna skladke za czas choroby? Ja za
    miesiace w ktorych bylam chora od razu placilam pomniejszone skladki (tylko
    za "zdrowe" dni), a jak mnie pani przy skladaniu deklaracji pytala czy
    zasilek juz wplynal to mowilam, ze nie, ale ze na pewno wplynie :) Nie
    widzialam powodu dla ktorego mialabym bawic sie w rozliczanie korektami
    skoro wszystko w papierach mam OK. Zawsze mozesz isc do dzialu finansowego i
    potwierdzic czy przysluguje Ci zasilek.
    Tak czy inaczej mi ZUS nie zrobil problemu i wszystkie zasilki wplynely bez
    zadnej korekty.
    Pozdrawiam, Małgorzatka

  • 5. Data: 2002-07-03 08:48:41
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Małgorzatka(+)" napisał w wiadomości

> [...]
    > potwierdzic czy przysluguje Ci zasilek.
    > Tak czy inaczej mi ZUS nie zrobil problemu i wszystkie zasilki wplynely

    Zgadzam sie z przedmowca. Jezli jest chorobowe to placilbym skladki
    pomniejszone o dni choroby. Po co sobie "zamrazac" gotowke w ZUS-ie skoro
    mozna ja wykorzsytac na cos innego. A w wypadku kiedy chorobowe nie wplynie
    to wtedy zrobic korekte i zaplacic im to co sie nalezy- no i oczywiscie
    interweniowac :-)