  • 11. Data: 2004-03-13 00:21:33
    Temat: Re: zwolnienie czy 0% czy 7%
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    A co jesli jest duza firma, ktorej przychody z dostarczania Internetu to na
    przyklad 1% obrotu. Rozumiem, ze VAT moze sobie spokojnie odliczac ?

  • 12. Data: 2004-03-13 00:57:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Mar 2004, Piwek wrote:

    >+ A co jesli jest duza firma, ktorej przychody z dostarczania Internetu to na
    >+ przyklad 1% obrotu. Rozumiem, ze VAT moze sobie spokojnie odliczac ?

    Nie.
    Musi się zdecydować:
    - czy koszty da się WYRAŹNIE oddzielić i wtedy odliczać wg proporcji
    wynikającej z częściowego oVATowania internetu tylko część
    kosztow "internetowych"
    - koszty "ogólnie nierozdzielne" rozliczać wg proporcji. Czyli
    "przepadnie" 1% *całego* VATu "ogólnego" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-03-13 09:49:51
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > - koszty "ogólnie nierozdzielne" rozliczać wg proporcji. Czyli
    > "przepadnie" 1% *całego* VATu "ogólnego" !

    @#$@#$
    To rzad zalatwil wielu providerow, ktorzy mieli w umowach, ze ceny netto nie
    moga ulec zmianie.

    Ale jest jeszcze jedna kwestia. Wiekszosc kosztow powstaje w momencie
    instalacji Internetu u klienta. Jak bedzie z VATem za te instalacje? Kosztu
    miesiecznego lacza faktycznie pewnie nie bedzie mozna odliczyc. Ale zakup
    routerow, serwerow, switchy, kabli itd. ? Przeciez to idzie nie do kosztow
    miesiecznych ale do instalacji, na ktora mozna sobie dac 22% VAT i wtedy
    odliczac wszystko od tego i tak naprawde dostac nawet zwrot. Jesli chodzi o
    zwolnienie to dotyczy to tylko abonamentu. Instalacja i jej koszty beda 22%.

    A jesli chodzi o niemoznosc rozdzielenia. To troche niesprawiedliwe jest to,
    ze 1% obrotu to 1% vatu...

  • 14. Data: 2004-03-13 12:19:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > kosztow "internetowych"
    > - koszty "ogólnie nierozdzielne" rozliczać wg proporcji. Czyli
    > "przepadnie" 1% *całego* VATu "ogólnego" !

    Gotfrydzie, to jest NOWA ustawa.
    Nie widziałem tekstu ostatecznego, ale
    w ostatniej wersji, którą widziałem
    jeśli 1% obrotu jest zwolniony, to bez żadnej
    proporcji można odliczyć cały VAT.

  • 15. Data: 2004-03-13 12:27:07
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    cef <c...@i...pl> wrote:
    > Gotfrydzie, to jest NOWA ustawa.
    > Nie widziałem tekstu ostatecznego, ale
    > w ostatniej wersji, którą widziałem
    > jeśli 1% obrotu jest zwolniony, to bez żadnej
    > proporcji można odliczyć cały VAT.

    Ale przy 2% (Art.92, pkt.9) już nie.

    P.