  • Data: 2002-10-28 12:47:56
    Temat: Re: zwolnienie pracownika
    Od: Ender <m...@m...poczta.onet.pl.usun.malpe> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Mariusz Jakubowski napisał:

    > Jezeli chce zwolnic go za porozumieniem stron to czy on musi napisac
    > jakies
    > podanie o zwolnienie?

    Takie wypowiedzenie może również napisać pracodawca ale pracownik _musi_
    zgodzić się na taką formę wypowiedzenia - w przeciwnym wypadku
    pracodawca powinien zastosować wypowiedzenie z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia(jeżeli pracownik miał podpisaną umowę na czas określony to
    należy podać przyczynę wypowiedzenia, należy również pamiętać że
    niektórych umów zawartych na czas określony nie można rozwiązać).

    > Czy w kazdym przypadku zwolnienia nalezy mu sie ekwiwalent za
    > niewukorzystany urlop?

    Tak

    > A co z okresem wypowiedzenia?

    A to zależy jak się umówicie - na tym polega właśnie wypowiedzenie za
    porozumieniem stron.

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase