    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwrócone składki 51 i 53 nie wpisane do KPiR - ?
    Date: Tue, 11 Oct 2005 12:47:46 +0200

    In article <Pine.WNT.4.60.0510072302520.3176@athlon>,

    > Oczywiście.
    > Powody są dwa:
    > 1. logiczny. Owe składki zostały odliczone od podstawy opodatkowania
    > a przynajmniej podatnik miał do tego prawo

    Wydatki na remont też mam prawo odliczyć. I jak za kafle zapłacę 1000
    zł, a potem mi 500 oddadzą, bo płytki wady miały, to też mam przychód?
    Niezależnie od tego, czy odliczałem?

    > 2. formalny - prawny; wszelkie przypadki kiedy na logikę wydaje się
    > *oczywiste* że jakaś wpłata nie jest przychodem podlegajacym
    > opodatkowaniu *są wymienione w ustawie* !!
    >
    > Sprawdź sobie - nie są przychodem:
    > - zwrócone pozyczki

    Nie znalazłem :(

    > - zwroty opłat i dopłat różnistych

    Kilka znalazłem.

    > - VAT w cenie sprzedaży u VATowca

    No niby jest, ale można się czepiać (że tylko nie jest przychodem z
    DG;)).

    > - zwroty wkładów do spółki lub spółdzielni
    No jest, zwolnione.

    > - wygrane opodatkowane podatkami od gier
    j.w.

    > - ulgi z tytułu korzystania z bietów ulgowych (jak ktoś ma płacić
    > za bilet 2,40 a z tytułu ulgi płaci 1,20 to ma 1,20 przychodu)
    j.w.

    > - zwrot VAT (przez US) VATowcowi (chyba że był KUP)
    > itp.

    No jest, przez odwrotkę, przychód z DG (w części zaliczonej w KUP).

    > Może to wygląda śmiesznie - ale ustawa jest tak skonstruowana
    > że jakby nie było konkretnego przepisu to podatnik musiałby
    > "wpływy" doliczyć do swojego przychodu !

    Ano. Art. 11.1 z zastrzeżeniami.

    > ...która zmniejszyła mu podatek trzy lata temu.

    I z tego mi wychodziła korekta deklaracji sprzed trzech lat.

    > IMO tak nie jest z jednego powodu: prawo do obniżenia podstawy
    > opodatkowania o składki na ubezpieczenie społeczne dotyczy
    > składek ZAPŁACONYCH !
    > Nawet jeśli zostały zapłacone nienależnie :)

    W sumie to się broni. A ustawa każe doliczać w zeznaniu rocznym tylko
    zwróconą składkę zdrowotną (spośród składek - nie czepiać mi się;)) - z
    czego można też wnioskować, że zwykłe ZUS-y trzeba potraktować inaczej.

    No w sumie tak. Ten akapit poddaję :)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.