  • Data: 2006-07-14 23:21:41
    Temat: Re: zwrot dla współmałżonka [tym razem po Polsku]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Jul 2006, Jano wrote:

    > A tak swoją drogą to jak brakuje na firmowym a przychodzi termin płacenia
    > podatku czy ZUS-u to się nie szcypam w przelewanie na firmowe i płacenie z
    > firmowego ytyulko walę z osobistego i mam to w nosie co powie bank, US,
    > czy ZUS (na razie nie mieli pretensji).

    wKF: na grupie było kilka razy: nie widać podstaw do czepiania się jeśli
    ktoś płaci WŁASNY ZUS i WŁASNE podatki z konta osobistego.
    A przy 1.osobowej DG PIT (-5), VAT i PCC są "osobiste"...
    Tylko przy S.C. VAT jest podatkiem "innej jednostki nie będącej
    osobą prawną", PIT nadal jest "osobisty"!
    W zasadzie zapłacenia PIT-4 oraz VAT za S.C. z konta osobistego bank
    mógłby się czepiać, bo to CZYJEŚ (PIT-4) lub "gospodarcze" (VAT) pieniądze
    się przelewa.

    > Myślę że dużo gorzej byłoby gdyby w ogóle nie zapłacić.

    Zgoda. Tylko za "gospodarczy" przelew bank może zamknąć rachunek
    *osobisty* bez ostrzeżenia - ktoś pisał że się zdarzyło :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)