    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwrot dla współmałżonka [tym razem po Polsku]
    Date: Mon, 17 Jul 2006 11:32:42 +0200

    Jano napisał(a):
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie przelał gdzie trzeba bo rozliczają się osoby fizyczne (dwie konkretne)
    > a nie firma żony (1 osobowa D.G.).

    Żona jest firmą żony (w znaczeniu firma - przedsiębiorstwo, a nie w
    kodeksowym), żona i jej DG to jest jedno. Używa 2 różnych kont, każde do
    innych celów, ale nie zmienia to faktu że jedno i drugie konto jest jej.
    Tak jak mam 2 konta niefirmowe, z jednego robię płatności na
    spółdzielnię a z drugiego na rachunki, tak moje konto firmowe jest po
    prostu trzecim kontem, z którego robię płatności na różne sprawy firmowe.

    > A jakby żna miała 3 różne DG?

    Chyba się nie da. Ale jakby miała, i każde z tych DG miałoby inne
    konto, to żona miałaby po prostu 4 konta.

    > I dlaczego od kilku lat US już nie zwraca na konto jak im go jawnie nie
    > podasz tylko przekazem pocztowym (płatnym z moich pieniędzy)?

    nie do nas pytanie.

    > To nie ten problem - pieniądze poszły nie tam gdzie trzeba.

    ty twierdzisz że nie tam gdzie trzeba, ale ciągle nie widziałem żadnych
    argumentów na poparcie tej tezy :)

    > Spojrzyj na jeden post niżej (Gotfryd) i moją odpowiedź.

    hmm, nie rozumiem. tzn fakt że masz w banku konto od zawsze jest
    argumentetm za tym że dla banku firma małżonki i małżonka to nie jedno?.
    Zaiste osobliwa logika :)

    p. m.