  • 1. Data: 2011-01-03 19:55:15
    Temat: Regulaminy, cenniki, kwota brutto a VAT
    Od: spammtrapp <s...@g...pl>

    Witam, mam do Was takie pytanko. Czy jeśli umawiam się z usługodawca na
    kwotę brutto to usługodawca może zmienić cenę brutto argumentujac ja
    wzrostem stawki VAT? Z tego co na razie wyszukalem i wyczytalem nie moze
    tego robic ale ciekaw jestem Waszej opinii.

    A konkretnie. Operator telekomunikacyjny Netia zapowiedział wzrost cen
    brutto argumentujac go wlasnie zmiana stawek VAT. Jest to o tyle
    kuriozalne ze w regulaminach usług i promocji mozemy znalezc miedzy
    innymi takie zapisy:

    "2. W ramach niniejszej Promocji Operator gwarantuje:
    2.3. obniżone opłaty abonamentowe za korzystanie z Usługi Internetowej,
    wyłącznie w Okresie Promocyjnym, wskazanym w Części III. pkt 1.
    zgodnie z poniższą tabelą (wartości brutto):"

    Okres promocyjny jest zaś zdefinowany jako "czas określony 24 pelnych
    Okresow Rozliczeniowych". Prosze rowniez zwrocic uwage na wyrazny zapis
    "wartości brutto".
    (http://dl.dropbox.com/u/16628497/swp_-_megaprzyspie
    szenie.pdf)

    Zaś w regulaminie świadczenia usług możemy znależć zapis którym Netia
    daje sobie furtkę do zmiany ceny:
    "2. Operator zastrzega sobie prawo zmiany cen za Usługę w każdym czasie.
    W przypadku podwyższania ceny Operator powiadomi Abonenta
    o terminie jej wprowadzenia na piśmie, z wyprzedzeniem co najmniej
    jednego Okresu Rozliczeniowego. W przypadku braku akceptacji
    podwyższenia cen Abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy, a w
    razie skorzystania z tego prawa Operatorowi nie przysługuje roszczenie
    odszkodowawcze, z wyjątkiem roszczenia o Opłatę Wyrównawczą."

    ale istnieje też zapis który moim zdaniem de facto uniemożliwia Netii
    zmiane cen podanych w cenniku promocji:

    "3. Postanowienia Umowy oraz odrębnych regulaminów odmienne od
    postanowień zawartych w Regulaminie, znajdują pierwszeństwo przed
    postanowieniami Regulaminu."
    http://dl.dropbox.com/u/16628497/regulamin.pdf

    Skoro wiec w umowie Netia gwarantuje mi utrzymanie przez 24 miesiace
    oplat brutto w wysokości x to ten zapis znajduje pierwszeństwo jako
    odmienny od paragrafu 8 punktu 2 w ktorym Netia zastrzega sobie prawo
    zmiany cen. Dobrze rozumuje?

  • 2. Data: 2011-01-03 20:20:45
    Temat: Re: Regulaminy, cenniki, kwota brutto a VAT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-03 20:55, spammtrapp pisze:

    > A konkretnie. Operator telekomunikacyjny Netia zapowiedział wzrost cen

    art. 61a prawa telekomunikacyjnego - operator może "bezkarnie"
    podwyższyć cenę po podwyżce VATu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-01-03 20:28:07
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > oplat brutto w wysokości x to ten zapis znajduje pierwszeństwo jako
    > odmienny od paragrafu 8 punktu 2 w ktorym Netia zastrzega sobie prawo

    Art. 21 ustawy o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy
    budżetowej lub, jak wolisz, art. 61a Prawa telekomunikacyjnego.

    http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2010238157801.pdf