1. Data: 2011-01-02 21:51:26
Temat:Vat od Paliwa 2011
Od:"turczy" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

?Witam
Czy będzie mozna w 2011 odliczać vat od paliwa od aut ciężarowych poniżej
3,5?
Nie chodzi o zwykłe auto z kratką bo tu wiem, że na pewno nie, ale o stare
VAT-1, czyli jeden rząd siedzeń, trwała przegroda itd.
Każdy mówi co innego...
z góry dzięki
Arek

2. Data: 2011-01-03 16:08:21
Temat:Re: Vat od Paliwa 2011
Od:DaNsOuNd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-02 22:51, turczy pisze:
> [...]
> Nie chodzi o zwykłe auto z kratką bo tu wiem, że na pewno nie, ale o
> stare VAT-1, czyli jeden rząd siedzeń, trwała przegroda itd.

Rzuć okiem tu:

http://tnij.org/jryl

co nieco się rozjaśnia....

Postroofki

--
nick......: DaNsOuNd
name......: Daniel Rykowski

3. Data: 2011-01-03 18:24:20
Od:"gri" <s...@a...er> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
> Rzuć okiem tu:
>
> http://tnij.org/jryl
>
> co nieco się rozjaśnia....

prawniczy bełkot

"
W przypadku nabycia paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu -
wykorzystywanych
do napędu:
? samochodów osobowych oraz
? niektórych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej
nieprzekraczającej 3,5 tony (w tym tzw. samochodów z ,,kratką"), z wyjątkiem
pojazdów
samochodowych, przy nabyciu których podatnikowi przysługuje prawo do pełnego
odliczenia podatku przy ich nabyciu (w tym użytkowanych na podstawie umów
najmu,
dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze)
nie stosuje się obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego. 21
"

Od normalnego furgonu do 3,5t, jakich pełno, typowy Ford Transit czy Fiat
Ducato, można czy nie można odliczyć VATu od paliwa?

4. Data: 2011-01-03 18:39:19
Od:"gri" <s...@a...er> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turczy" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy będzie mozna w 2011 odliczać vat od paliwa od aut ciężarowych poniżej
> 3,5?
> Każdy mówi co innego...

"Ministerstwo Finansów chce też uniemożliwić odliczanie VAT od paliwa dla
aut z homologacją ciężarową, ale o masie całkowitej niższej niż 3,5 tony. Ma
to przynieść do budżetu około pół miliarda złotych "
http://www.money.pl/podatki/wiadomosci/artykul/podat
ek;vat;2011;koniec;odliczen;za;paliwo;zobacz;ile;str
acisz,189,0,727485.html

różnorakie opinie:
http://ksiegowosc.infor.pl/forum/155118,Vat-od-paliw
a-w-2011.html

5. Data: 2011-01-03 18:55:43
Od:"gri" <s...@a...er> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turczy" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy będzie mozna w 2011 odliczać vat od paliwa od aut ciężarowych poniżej
> 3,5?

http://e-prawnik.pl/forum/biznes/prawo-podatkowe/odl
iczanie-vat-od-paliwa-w-2011.html

"Zgodnie z ustawą z dnia z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o
podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym - art. 4
ustawy - w okresie od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy do dnia 31
grudnia 2012 r., obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie
stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju
napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz
innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1. (a więc
samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej
masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony).

Ustawa zawiesza więc na okres dwóch lat możliwość odliczenia VAT od paliwa
kupowanego do napędu samochodów o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5
tony. Chodzi tu w szczególności o samochody, które przeznaczone są do
działalności gospodarczej, m.in. auta dostawcze spełniające określoną w
ustawie definicję, samochody typu van czy minibusy."

gdzie jest ten mądry co to zinterpretuje poprawnie?

6. Data: 2011-01-03 19:11:08
Od:"gri" <s...@a...er> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turczy" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy będzie mozna w 2011 odliczać vat od paliwa od aut ciężarowych poniżej
> 3,5?

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2010/1652.htm
14) po art. 88 dodaje się art. 88a w brzmieniu:
Art. 88a. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje
się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz
gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz innych pojazdów
samochodowych, o których mowa w art. 86a ust. 1.";

7. Data: 2011-01-03 19:27:08
Od:"gri" <s...@a...er> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turczy" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy będzie mozna w 2011 odliczać vat od paliwa od aut ciężarowych poniżej
> 3,5?
> Każdy mówi co innego...

http://wyborcza.pl/1,76842,8874603,Rewolucja_w_VAT__
4___Podatek_od_kratki__czyli_dziwolag.html#ixzz19bmg
na33

znowu jakiś ważny typ z ministerstwa się będzie musiał wypowiedzieć
Co za debile piszą te ustawy, na kolanie w klozecie. a potem w pijanym
widzie wybrańcy narodu głosują oczywistą oczywistość pod wpływem małpek i
lekarstw:-(

8. Data: 2011-01-03 19:35:24
Od:Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-01-03 19:55, gri wrote:

> [...]
> minibusy."
>

> gdzie jest ten mądry co to zinterpretuje poprawnie?

Ale co Ci nie pasuje w tej interpretacji?

Przeczytaj może ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług
oraz ustawy o transporcie drogowym z 16 grudnia.

Masz tam miedzy innymi:
"Art. 4. W okresie od dnia wejścia w życie niniejszej
[...]

Powołany natomiast art. 3 ustęp 1 jest następujący:
"Art. 3. 1. W okresie od dnia wejścia w życie niniejszej
ustawy do dnia 31 grudnia 2012 r., w przypadku
nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów
samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej
nieprzekraczającej 3,5 tony kwotę podatku naliczonego,
o której mowa w art. 86 ust. 2 ustawy zmienianej
w art. 1, stanowi 60 % kwoty podatku określonej
w fakturze lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego
nabycia towarów lub kwoty
podatku należnego od dostawy towarów, dla której
podatnikiem jest ich nabywca -- nie więcej jednak niż
6 000 zł, z zastrzeżeniem ust. 2."

Art. 3 ustęp 1 wymienia zatem:
- o samochody osobowe
- inne pojazdy samochodowe o masie nieprzekraczającej 3.5 tony
dla których *nie* odlicza się VATu od paliwa.

Ustęp 2 z wyliczankami ma zastosowanie do odliczenia VAT, ale nie do
odliczenia VAT paliwa.

Pasuje?

Piotrek

9. Data: 2011-01-03 19:37:34
Od:Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-01-03 20:35, Piotrek wrote:
> Ustęp 2 z wyliczankami ma zastosowanie do odliczenia VAT, ale nie do
> odliczenia VAT paliwa.

Cancel coś nie działa ...

Miało być "Ustęp 2 z wyliczankami ma zastosowanie do odliczenia VAT przy
zakupie pojazdu, ale nie do odliczenia VAT paliwa".

Piotrek

10. Data: 2011-01-03 21:42:21
Temat:Odp: Vat od Paliwa 2011
Od:"f" <f...@c...gh> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
> Ale co Ci nie pasuje w tej interpretacji?

Mimo że upłynęło sporo czasu od obwieszczenia ustawy, rózni ludzie
(prawnicy, księgowi, dziennikarze) mają odmienny pogląd na sprawę.
Zasadniczo różny: od wolno odliczać do nie wolno odliczać vatu od paliwa dla
dostawczaka.
Podobna przepychanka była z bankowymi lokatami jednodniowymi. Póki minister
nie powiedział, że wolno, różni ludzie uważali, ze nie wolno.

Poniższe zdania budzą niepokoj, jak interpretować to będzie konkretny
kontroler skarbowy:
Odwoływanie się do sądów i "casus Kluski" jest wątpliwą satysfakcją dla
marnie zarabiającego kuriera rozwożącego paczki.

"Przepis ograniczający odliczanie VAT od paliwa wykorzystywanego do napędu
samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o masie całkowitej
nie przekraczającej 3,5 tony odwołuje się tylko do art. 3 ust. 1, a już nie
do art. 3 ust. 2, co powoduje wyłączenie możliwości odliczania VAT od paliwa
wykorzystywanego do napędu typowych samochodów dostawczych o masie do 3,5
tony"

"ograniczenie odliczenia VAT będzie niezgodne z prawem UE - uważa doradca
podatkowy z kancelarii Baker & McKenzie"