  • 1. Data: 2011-01-02 21:51:26
    Temat: Vat od Paliwa 2011
    Od: "turczy" <t...@i...pl>

    ?Witam
    Czy będzie mozna w 2011 odliczać vat od paliwa od aut ciężarowych poniżej
    3,5?
    Nie chodzi o zwykłe auto z kratką bo tu wiem, że na pewno nie, ale o stare
    VAT-1, czyli jeden rząd siedzeń, trwała przegroda itd.
    Każdy mówi co innego...
    z góry dzięki
    Arek

  • 2. Data: 2011-01-03 16:08:21
    Temat: Re: Vat od Paliwa 2011
    Od: DaNsOuNd <d...@d...pl>

    W dniu 2011-01-02 22:51, turczy pisze:
> [...]
    > Nie chodzi o zwykłe auto z kratką bo tu wiem, że na pewno nie, ale o
    > stare VAT-1, czyli jeden rząd siedzeń, trwała przegroda itd.

    Rzuć okiem tu:

    http://tnij.org/jryl

    co nieco się rozjaśnia....

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 3. Data: 2011-01-03 18:24:20
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Rzuć okiem tu:
    >
    > http://tnij.org/jryl
    >
    > co nieco się rozjaśnia....

    prawniczy bełkot

    "
    W przypadku nabycia paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu -
    wykorzystywanych
    do napędu:
    ? samochodów osobowych oraz
    ? niektórych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczającej 3,5 tony (w tym tzw. samochodów z ,,kratką"), z wyjątkiem
    pojazdów
    samochodowych, przy nabyciu których podatnikowi przysługuje prawo do pełnego
    odliczenia podatku przy ich nabyciu (w tym użytkowanych na podstawie umów
    najmu,
    dzierżawy, leasingu lub innych umów o podobnym charakterze)
    nie stosuje się obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego. 21
    "

    Od normalnego furgonu do 3,5t, jakich pełno, typowy Ford Transit czy Fiat
    Ducato, można czy nie można odliczyć VATu od paliwa?

  • 4. Data: 2011-01-03 18:39:19
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "turczy" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy będzie mozna w 2011 odliczać vat od paliwa od aut ciężarowych poniżej
    > 3,5?
    > Każdy mówi co innego...

    "Ministerstwo Finansów chce też uniemożliwić odliczanie VAT od paliwa dla
    aut z homologacją ciężarową, ale o masie całkowitej niższej niż 3,5 tony. Ma
    to przynieść do budżetu około pół miliarda złotych "
    http://www.money.pl/podatki/wiadomosci/artykul/podat
    ek;vat;2011;koniec;odliczen;za;paliwo;zobacz;ile;str
    acisz,189,0,727485.html

    różnorakie opinie:
    http://ksiegowosc.infor.pl/forum/155118,Vat-od-paliw
    a-w-2011.html

  • 5. Data: 2011-01-03 18:55:43
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "turczy" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy będzie mozna w 2011 odliczać vat od paliwa od aut ciężarowych poniżej
    > 3,5?

    http://e-prawnik.pl/forum/biznes/prawo-podatkowe/odl
    iczanie-vat-od-paliwa-w-2011.html

    "Zgodnie z ustawą z dnia z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o
    podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym - art. 4
    ustawy - w okresie od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy do dnia 31
    grudnia 2012 r., obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie
    stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju
    napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz
    innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 3 ust. 1. (a więc
    samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej
    masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony).

    Ustawa zawiesza więc na okres dwóch lat możliwość odliczenia VAT od paliwa
    kupowanego do napędu samochodów o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5
    tony. Chodzi tu w szczególności o samochody, które przeznaczone są do
    działalności gospodarczej, m.in. auta dostawcze spełniające określoną w
    ustawie definicję, samochody typu van czy minibusy."

    gdzie jest ten mądry co to zinterpretuje poprawnie?

  • 6. Data: 2011-01-03 19:11:08
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "turczy" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy będzie mozna w 2011 odliczać vat od paliwa od aut ciężarowych poniżej
    > 3,5?

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2010/1652.htm
    14) po art. 88 dodaje się art. 88a w brzmieniu:
    Art. 88a. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje
    się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz
    gazu, wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych oraz innych pojazdów
    samochodowych, o których mowa w art. 86a ust. 1.";

  • 7. Data: 2011-01-03 19:27:08
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "turczy" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy będzie mozna w 2011 odliczać vat od paliwa od aut ciężarowych poniżej
    > 3,5?
    > Każdy mówi co innego...

    http://wyborcza.pl/1,76842,8874603,Rewolucja_w_VAT__
    4___Podatek_od_kratki__czyli_dziwolag.html#ixzz19bmg
    na33

    znowu jakiś ważny typ z ministerstwa się będzie musiał wypowiedzieć
    Co za debile piszą te ustawy, na kolanie w klozecie. a potem w pijanym
    widzie wybrańcy narodu głosują oczywistą oczywistość pod wpływem małpek i
    lekarstw:-(

  • 8. Data: 2011-01-03 19:35:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-03 19:55, gri wrote:

> [...]
    > minibusy."
    >

    > gdzie jest ten mądry co to zinterpretuje poprawnie?

    Ale co Ci nie pasuje w tej interpretacji?

    Przeczytaj może ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz ustawy o transporcie drogowym z 16 grudnia.

    Masz tam miedzy innymi:
    "Art. 4. W okresie od dnia wejścia w życie niniejszej
[...]

    Powołany natomiast art. 3 ustęp 1 jest następujący:
    "Art. 3. 1. W okresie od dnia wejścia w życie niniejszej
    ustawy do dnia 31 grudnia 2012 r., w przypadku
    nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów
    samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczającej 3,5 tony kwotę podatku naliczonego,
    o której mowa w art. 86 ust. 2 ustawy zmienianej
    w art. 1, stanowi 60 % kwoty podatku określonej
    w fakturze lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego
    nabycia towarów lub kwoty
    podatku należnego od dostawy towarów, dla której
    podatnikiem jest ich nabywca -- nie więcej jednak niż
    6 000 zł, z zastrzeżeniem ust. 2."

    Art. 3 ustęp 1 wymienia zatem:
    - o samochody osobowe
    - inne pojazdy samochodowe o masie nieprzekraczającej 3.5 tony
    dla których *nie* odlicza się VATu od paliwa.

    Ustęp 2 z wyliczankami ma zastosowanie do odliczenia VAT, ale nie do
    odliczenia VAT paliwa.

    Pasuje?

    Piotrek

  • 9. Data: 2011-01-03 19:37:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-01-03 20:35, Piotrek wrote:
    > Ustęp 2 z wyliczankami ma zastosowanie do odliczenia VAT, ale nie do
    > odliczenia VAT paliwa.

    Cancel coś nie działa ...

    Miało być "Ustęp 2 z wyliczankami ma zastosowanie do odliczenia VAT przy
    zakupie pojazdu, ale nie do odliczenia VAT paliwa".

    Piotrek

  • 10. Data: 2011-01-03 21:42:21
    Temat: Odp: Vat od Paliwa 2011
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    > Ale co Ci nie pasuje w tej interpretacji?

    Mimo że upłynęło sporo czasu od obwieszczenia ustawy, rózni ludzie
    (prawnicy, księgowi, dziennikarze) mają odmienny pogląd na sprawę.
    Zasadniczo różny: od wolno odliczać do nie wolno odliczać vatu od paliwa dla
    dostawczaka.
    Podobna przepychanka była z bankowymi lokatami jednodniowymi. Póki minister
    nie powiedział, że wolno, różni ludzie uważali, ze nie wolno.

    Poniższe zdania budzą niepokoj, jak interpretować to będzie konkretny
    kontroler skarbowy:
    Odwoływanie się do sądów i "casus Kluski" jest wątpliwą satysfakcją dla
    marnie zarabiającego kuriera rozwożącego paczki.

    "Przepis ograniczający odliczanie VAT od paliwa wykorzystywanego do napędu
    samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o masie całkowitej
    nie przekraczającej 3,5 tony odwołuje się tylko do art. 3 ust. 1, a już nie
    do art. 3 ust. 2, co powoduje wyłączenie możliwości odliczania VAT od paliwa
    wykorzystywanego do napędu typowych samochodów dostawczych o masie do 3,5
    tony"

    "ograniczenie odliczenia VAT będzie niezgodne z prawem UE - uważa doradca
    podatkowy z kancelarii Baker & McKenzie"