  • 1. Data: 2012-03-17 18:34:55
    Temat: Rejestracja DG i wątpliwości
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam.
    Zakładam DG. Opodatkowanie na zasadach ogólnych, PKPiR, płatnik VAT.
    W wyniku splotu okoliczności, choćby skały s***y, datą rozpoczęcia
    działalności *musi* być poniedziałek, 19.03.2012.

    W związku z tym mam pytania:

    1. Czy mogę wybrać kwartalne wpłaty zaliczki podatku dochodowego?

    Z artykułów dostępnych w sieci wyczytałem, że w tym celu muszę to
    zgłosić w terminie do dnia poprzedzającego rozpoczęcie działalności
    (czyli w moim przypadku niewykonalne), ale wszystkie artykuły, jakie
    na ten temat znalazłem, dotyczyły okresu, przed wprowadzeniem
    rejestracji elektronicznej.

    Rozumując zdroworozsądkowo, kwartalne rozliczenie to sama wygoda - ale
    zdaję sobie sprawę, że przy podatkach zdrowy rozsądek nie działa. Czy
    to rozwiązanie ma jakieś wady, czy wiąże się z tym jakiś "haczyk" ?

    2. Wniosek CEIDG-1, pole 17.1 "Naczelnik urzędu skarbowego właściwy do
    spraw ewidencji podatników:"

    W moim przypadku miejsce prowadzenia działalności jest różne od
    miejsca zamieszkania. O ile dobrze zrozumiałem, w tyn polu powinienem
    wskazać urząd powiązany z miejscem zamieszkania, ten sam, w którym
    składam PITy?

    --
    Yakhub