  • 1. Data: 2004-05-01 13:15:07
    Temat: Reklama a VAT
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    Witam!
    Współpracuje z pewną amerykańską firmą i otrzymuje prowizje od sprzedaży ich
    produktów (reklama) za pomocą moich stron internetowych.
    Byłem płatnikiem VAT na stawce 0%
    "....na mocy § 64 ust. 1 pkt 2 lit. d) i ust. 2 powołanego rozporządzenia
    obniżoną do wysokości 0 % stawkę podatku stosuje się między innymi do usług
    reklamowych w przypadku, gdy:
    usługa jest świadczona na rzecz nierezydentów, nie będących podatnikami,
    efekt wykonanej usługi będzie wykorzystywany poza granicą Rzeczypospolitej
    Polskiej..."

    Teraz od prawie 2 miesięcy czekam na odpowiedź mojego US czy po wejsciu do
    Uni dalej będzie mi przysługiwac to 0% czy tez nie i jak to wygląda.
    Po zapoznaniu sie z nowa ustawą VAT jakos nie moge nic sensownego wyczytać z
    tego jak to w moim przypadku jest. Czy nic sie nie zmienia bo wkońcu
    wspolpracuje z USA...
    Ktoś pomoże? :)

    btw. ktos wie ile się teraz oczekuje na Interpretacje z US? Bo kiedyś to
    było 1 miesiąc a teraz czekam i czekam...

    pozdrawiam
    Regand

  • 2. Data: 2004-05-02 10:44:33
    Temat: Re: Reklama a VAT
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    witam ponownie..

    Czytając nową ustawe VAT dotarłem do tego iż napewno wykonywana przeze mnie
    usługa (reklama) jest traktowana jako usługa wykonywana w stanach
    zjednoczonych...
    Ale co to dla mnie znaczy?

    Bo no nie moge dotrzeć do tego jaką stawką VAT to jest objęte...
    w dalszym ciągu 0%?

    pozdrawiam
    Regand