  • 1. Data: 2004-05-01 15:20:35
    Temat: Re: co trzeba zrobic zeby wystawic fakture z 0 VATem
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > O koleżanka nie nabieżąco z nowym słowniczkiem ;) chodzi o
    > wewnątrzwspólnotową dostawę.
    > Pozatym NIP odbiorcy musi byc tzw nipem unijnym tzn z kodem państwa, i do
    > czasu złozenia deklaracji vatowskiej musza do Ciebie wrócic jakies
    dokumenty
    > potwierdzajace dostawe towaru za granice

    zatanawiam sie czy tego typu odpowiedzi wyjasnily omawiana kwestie
    pytajacemu
    raczej watpliwe...
    aby moc zastosowac 0 stawke vat przy wewnatrzwspolnotowej dostawie towarow
    nalezy spelnic ponizsze warunki:
    uzyskac unijny nip
    sprawdzic czy nabywca rowniez takowy posiada
    oba nipy umiescic na f-rze
    posiadac dowody wywiezienia towaru z kraju i ze zostaly dostarczone do
    nabywcy
    dowodami takimi sa:
    dokumenty przewozowe
    kopia f-ry
    specyfikacja poszczegolnych sztuk ladunku
    dokument potwierdzajacy przyjecie przez nabywce towaru na terytorium innego
    kraju uni

    tyle wystarczy:)
    pozdrawiam
    grzess

  • 2. Data: 2004-05-06 12:23:16
    Od: "ja" <j...@j...com>

    Użytkownik "romek"
    > co trzeba zrobic zeby wystawic fakture z 0 VATem dla odbiorcy z kraju UE.
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    > pozdro
    > r.

    odbiorca musi być płatnikiem VAT w swoim kraju, a na fakturze musi widnieć
    jego NIP
    to jeżeli chodzi o sprzedaż towaru
    Aga

  • 4. Data: 2004-05-06 13:51:30
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

    Użytkownik "ja" <j...@j...com> napisał w wiadomości

> [...]

    czasu złozenia deklaracji vatowskiej musza do Ciebie wrócic jakies dokumenty
    potwierdzajace dostawe towaru za granice
    Robert

  • 5. Data: 2004-05-06 18:12:46
    Od: "Omulec" <s...@o...pl>

> [...]
    > specyfikacja poszczegolnych sztuk ladunku
    > dokument potwierdzajacy przyjecie przez nabywce towaru na terytorium

    A co jesli podmiot taki odbiera sam towar? ;)

    Omulec

  • 6. Data: 2004-05-06 18:19:09
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czasu złozenia deklaracji vatowskiej musza do Ciebie wrócic jakies
    dokumenty
    > potwierdzajace dostawe towaru za granice

    sprzedawca tez musi miec euronipa

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-05-06 19:25:32
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Omulec" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > innego
    >
    > A co jesli podmiot taki odbiera sam towar? ;)

    No właśnie. U Niemców nie ma takiego problemu. Ich interesuje byle bym
    posiadał euro-NIP legalny i już wystawiają mi fakturę z 0% vat. Towar
    odbieram sam.

    Pzdr,
    BaLab

  • 8. Data: 2004-05-06 22:19:07
    Od: Jarosław <j...@w...pl>

    > innego
    >
    > A co jesli podmiot taki odbiera sam towar? ;)
    >
    > Omulec

    Właśnie też się nad tym zastanawiałem. Myślę, że powinno wystarczyć
    potwierdzenie odbioru na fakturze i może jakieś oświadczenie, że
    towar zostanie wywieziony do innego kraju UE. Ale na dobrą sprawę nie
    można mieć pewności, że towar fizycznie wyjedzie z Polski. US może
    podejrzewać, że nieprawnie zastosowano 0% stawkę vat.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-05-07 11:57:08
    Od: "ja" <j...@j...com>

    Użytkownik "Strebor" <> >
> [...]
    > czasu złozenia deklaracji vatowskiej musza do Ciebie wrócic jakies
    dokumenty
    > potwierdzajace dostawe towaru za granice

    a jakoś tak wyszło z tym słownictwem :)) tyle się teraz o tym mówi, że
    zaczyna być to tak naturalne jak obrót wewnątrz kraju ...tyle tylko że
    bardziej "zakręcony"
    oczywiście potrzebne są o Nipy unijne i dowód wywozu towaru z terenu kraju,
    samo oświadczenie czy pokwitowanie odbioru na fakturze nie wystarczą i tu
    pojawi się chyba problem z uzyskaniem potwierdzenia od nabywcy, który sam
    odbiera od nas towar, jakoś trzeba uzyskać od niego "coś" co zadowoli nasz
    US :))

  • 10. Data: 2004-05-07 17:17:31
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Witam,

    a jesli sprzedaje usluge marketingowa podmiotowi z EU?
    Jak wtedy z 0% VAT oraz "dostarczeniem uslugi" ?

    Pozdrawiam,
    Piotr