  • 1. Data: 2005-12-27 12:58:53
    Temat: Remament
    Od: Jurek <j...@o...pl>

    1. Czy o wartosc remamentu na koniec roku pomniejszam w rozliczeniu rocznym
    koszta, czy tez zwiekszam przychod? Zawsze myslalem, ze pomniejszam koszta,
    ale kolega mi cos tu miesza w glowie

    2. czy wartosc tego remamentu jest kosztem od poczatku roku w calosci? Tzn
    mam 1000 zl remamentu i 500 zl normalnych kosztow w styczniu, to za styczen
    skladam pita z kosztami=1500 zl?

  • 2. Data: 2005-12-27 13:40:54
    Temat: Re: Remament
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Jurek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 2. czy wartosc tego remamentu jest kosztem od poczatku roku w calosci? Tzn
    > mam 1000 zl remamentu i 500 zl normalnych kosztow w styczniu, to za
    styczen
    > skladam pita z kosztami=1500 zl?

    Jak za styczen?
    Koszty, ktore Ci wyjda po uwzglednieniu roznicy remanentowej (roznica
    remanentowa 31.12.2005 - 31.12.2004 pomniejsza koszty uzyskania przychodu)
    uwzgledniasz dopiero w zeznaniu rocznym, na zlozenie ktorego masz czas do
    konca kwietnia.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 3. Data: 2005-12-28 08:01:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jurek wrote:

    > 1. Czy o wartosc remamentu na koniec roku pomniejszam w rozliczeniu
    > rocznym koszta, czy tez zwiekszam przychod? Zawsze myslalem, ze
    > pomniejszam koszta, ale kolega mi cos tu miesza w glowie

    W zasadzie to pomniejsza koszta. Przeczytaj w rozporządzeniu do KPiR o
    sposobie obliczania dochodu na koniec roku.

    > 2. czy wartosc tego remamentu jest kosztem od poczatku roku w calosci?
    > Tzn mam 1000 zl remamentu i 500 zl normalnych kosztow w styczniu, to
    > za styczen skladam pita z kosztami=1500 zl?

    Nie. Ten remanent początkowy uwzględnisz w kosztach dopiero na koniec
    roku (chyba, że w ciągu roku wykonasz dodatkowy remanent z własnej
    chęci lub na życzenie US)