  • 1. Data: 2004-10-14 14:11:21
    Temat: Remanent likwidacyjny
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    Ludkowie !
    04.10 zgłosiłem chęć likwidacji DG w urzędzie gminy. W US muszę złozyć
    remanent likwidacyjny :-(
    Gdzie znajdę napisaną "ludzkim" językiem instrukcję jak to zrobić ?

    Przy starcie firma nie była VATowcem i wszystkie "grubsze" wydaki były bez
    VAT.
    Po przejściu na VAT zakupiliśmy trochę dupereli w cenach 100-300 PLN i z
    tego odliczyliśmy VAT.
    Co z tym zrobić ? Sprzedać za 1PLN znajomemu (ZTCW wtedy VAT zwolniony ?) ,
    jak wpisać taki przychód do KPiR ?
    US się nie przyczepi , że w ostatnim tygodniu działalności wyprzedano
    "majątek" za grosze ?

    Czy w RL wpisuje się np środki trwałe (te kupione po cenach brutto bez
    odliczania VAT) czy zupełnie się tego nie uwzględnia ? Gdzie ewidencjonuje
    się takie ŚT ?
    To była firma żony

    W tym samym dniu 04.10 ja rozpocząłem DG. Ponieważ profil działalności
    częściowo będzie pokrywał się z działalnością firmy żony chcę przejąć
    ?/wciągnąć? ŚT i drobny sprzęt do mojej DG. W jakich cenach wpisać je do
    remanentu początkowego ? ŚT cena zakupu minus odpisy amortyzacyjne czy
    inaczej ??

    Dziękuję
    Mariusz.

  • 2. Data: 2004-10-14 22:24:33
    Temat: Re: Remanent likwidacyjny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2004, Mariusz (Maniek) Milobedzki wrote:

    >+ Ludkowie !
    >+ 04.10 zgłosiłem chęć likwidacji DG w urzędzie gminy. W US muszę złozyć
    ^^^^
    A termin likwidacji kiedy ?

    >+ Po przejściu na VAT zakupiliśmy trochę dupereli w cenach 100-300 PLN

    ...a JAK ZAKSIĘGOWANE ?? "po prostu w KUP" ? Do ST ? (nie, nie żartuję:
    NIE MA ZAKAZU !)

    >+ i z tego odliczyliśmy VAT.
    >+ Co z tym zrobić ? Sprzedać za 1PLN znajomemu (ZTCW wtedy VAT zwolniony ?) ,

    Podstawa zwolnienia ?

    BTW: nie jestem doradzcą. Ale jak doradzcy się wyśpią ;) to i tak ci nic
    bez ww. informacji nie powiedzą :]

    >+ Czy w RL wpisuje się np środki trwałe (te kupione po cenach brutto bez
    >+ odliczania VAT) czy zupełnie się tego nie uwzględnia ? Gdzie ewidencjonuje
    >+ się takie ŚT ?

    1. RL wykonuje się OSOBNO dla dochodowego i VAT
    2. do dochodowego ST się *nie liczą*
    2a. -=-=-=-=-=-=- wyposażenie się liczy karkołomnym wzorkiem
    warunkowym zapisanym w ustawie :) (stosunek dochodu do przychodu
    i "jeżeli"...)
    3. Do VAT ST się *liczy*. Mało, od 1.V.2004 VAT się należy od
    *CENY ZAKUPU*. Tak, to nie ja pisałem te przepisy. Tak, podobnoż
    nad nowelizacją "myślą". Tak, jak na dziś nie ma ratunku.
    Szukać hasła "do gołej ziemi" tu i na grupie .prawo
    4. ST pozostają wpisane do ewidencji środków trwałych. Mimo
    "zamknięcia DG" musisz ją PRZECHOWYWAĆ. Jakbyś kiedyś sprzedał
    taki "wpisany" ST - to będziesz miał PRZYCHÓD Z DG ! - mimo
    NIEprowadzenia DG :>

    >+ To była firma żony
    >+
    >+ W tym samym dniu 04.10 ja rozpocząłem DG. Ponieważ profil działalności
    >+ częściowo będzie pokrywał się z działalnością firmy żony chcę przejąć

    Wrrrr....
    To przeczytać posty z ostatniego miesiąca.
    Wszystkie ;>
    Znajdziesz wątek z koncepcją "odkupienia" majątku. Nie, nie
    pytaj mnie czy żona może "kupić swoje" :) - niewątpliwie DLA
    VATu jest OSOBNYM podatnikiem a od 1.V pod VAT podlega "wydanie"
    a NIE "sprzedaż czyli przekazanie własności", tak że może to
    mieć (dla VAT) całkiem głęboki sens...

    >+ ?/wciągnąć? ŚT i drobny sprzęt do mojej DG.
    >+ W jakich cenach wpisać je do
    >+ remanentu początkowego ? ŚT cena zakupu minus odpisy amortyzacyjne czy
    >+ inaczej ??

    ST ???
    *Do czego* ? DO REMANENTU ?? Dochodowego może ???
    Mam koncept.
    Idź do doradzcy... taniej wyjdzie niż "korekta z odsetkami" wykonana
    przez US... niech sobie obejrzy "papiery"... i skomentuje.
    A pic polega na tym że przecież "dochodowe" informacje masz w ewidencji !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)