    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Remanent likwidacyjny - jakie dokumenty?
    Date: Thu, 22 Nov 2007 23:50:59 +0100

    On Wed, 21 Nov 2007, wish wrote:

    > Taa, z niektorych zrodel tak wynika, wiem... :)

    Biorąc pod uwagę, że takim źródłem jest rozporządzenie MF, to ja
    bym je traktował poważnie :)

    > Przed chwila przeczytalem,
    > ze trzeba zlozyc w sumie 4 dokumenty:
    > - zawiadomienie o remanencie
    > - remanent VAT
    > - remanent PIT

    OK.

    > - zawiadomienie o rezulacie remanentu i naliczonym podatku VAT

    Mogę poprosić o przypomnienie podstawy prawnej?
    Bo jakoś nie kojarzę.

    > Moze macie jakies info o tym, gdzie mozna znalezc rzetelne informacje, jak
    > to ma wygladac? Zaczynam sciagac wzory z P2P... :D.

    Nie ma wzoru (i bardzo dobrze).
    Zawiadomienia muszą spełniać wymogi wynikające z obowiązków ustawowych,
    czyli np. zawierać NIP (ustawa o ewidencji), datę (pewnie Ordynacja)
    itp... :)
    Wymagane pola remanentu są w rozporządzeniu o prowadzeniu KPiR, z VAT
    jest jeszcze "słuszniej" - jest tak jak z ewidencją, znaczy "podatnik
    sobie wpisze takie pola, żeby prawidłowo mógł policzyć podatek
    i wypełnić deklarację" :)

    pzdr, Gotfryd