  • 1. Data: 2002-10-27 02:31:06
    Temat: Czy da sie ominac skladki dla ZUSu?
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    Mam zamiar rozpoczac indywidualna dzialalnosc gospodarcza, chodzi o
    zakladanie niewielkich sieci internetowych... Poniewaz jestem uczniem
    LO dopiero w wakacje chcialbym zrobic 2 sieci na ok. 20 osob kazda, na
    2 sieciach zarabialbym ok. 700zl/m-c i teraz pytanie czy to ma w ogole
    sens ? Jesli ZUSowi mialbym oddawac ~600zl/m-c + iles tam dla urzedu
    skarbowego wychodzilbym na czysto (czyt. 0 zarobku) i tu sie rodzi
    pytanie, czy jako, ze jestem uczniem nie przysluguje mi zwolnienie z
    placenia skladek lub jakis ulgi ? Z gory dzieki za info i ewentualnie
    konstruktywne pomysly jak tu zrobic, zeby na tym jednak zarobic.

    pozdr. Slawek

  • 2. Data: 2002-10-27 09:38:53
    Temat: Re: Czy da sie ominac skladki dla ZUSu?
    Od: "Ona" <a...@p...onet.pl>

    Dla osób prowadzących działalność pozarolniczą składka na ubezpieczenie
    chorobowe jest dobrowolna. Inaczej się nie da. Aktualne składki znajdziesz
    na stronie www.podatek.prv.pl z której ja korzystam.

  • 3. Data: 2002-10-27 09:49:34
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Ona" <a...@p...onet.pl> wrote in

    > Dla osób prowadzących dzialalnośc pozarolniczą skladka na
    > ubezpieczenie chorobowe jest dobrowolna. Inaczej sie nie da.
    > Aktualne skladki znajdziesz na stronie www.podatek.prv.pl z której
    > ja korzystam. Ona

    Nie znam sie na tym zabardzo :( Czyli ile minimalnie musialbym placic
    ZUSowi ?

    pozdr. Slawek

  • 4. Data: 2002-10-28 07:19:07
    Od: "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl>

    Co miesiac sie to zmienia minimalna stawka waha sie niecale 600 zl.
    Przyczym kwote zusu mozesz odciagnac od dochodu a kwote ubezp. zdrowotnego
    od podatku. Te kwoty sie zmieniaja co miesiac. Jesli chcesz sie sam
    rozliczac i nie korzystac z biura to radze sie z tym zaznajomic.

    dochod = przychod - koszty uzyskania

    Najlepiej zakup sobie jakies ksiazki moze ABC small business'u 2002.

    pozdrawiam

    KG

  • 5. Data: 2002-10-28 08:44:28
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Krzysztof Gawlowski" <k...@p...bsb.com.pl> wrote in

> [...]
    > zdrowotnego od podatku. Te kwoty sie zmieniaja co miesiac. Jesli
    > chcesz sie sam rozliczac i nie korzystac z biura to radze sie z

    No to ciekawie wychodzi... zarobek miesieczny 500zl - ZUS 600zl = -
    100zl... i tak to w Polsce wpierani sa ludzie, ktorzy chca cos robic
    nie ogladajac sie na innych... zgroza..a bezrobocie wciaz rosnie :/

    pozdr. Slawek

  • 6. Data: 2002-10-28 09:07:03
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    "Krzysztof Gawłowski":

    | Co miesiac sie to zmienia

    [...] a nie aby co trzy miesiace?

    nijou

  • 7. Data: 2002-10-28 09:31:30
    Od: "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl>

    Sorry masz racje ...
    jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w blad mialem szczere dobre intencje
    :-)

  • 8. Data: 2002-10-28 14:12:01
    Od: "eoah" <d...@h...com>

    Zaloz dzialalnosc na poczatku wakacji, zglos to w ZUSie, zrob te sieci i
    zawies dzialalnosc w US i ZUSie np. po 2 tygodniach - zaplacisz polowe
    Przy kolejnych zleceniach odwiesisz sobie dzialalnosc znow na pare dni,
    chyba ze masz az tak duzo zlecen, ale wtedy powinno cie stac na ZUS.

  • 9. Data: 2002-10-28 14:46:54
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > No to ciekawie wychodzi... zarobek miesieczny 500zl - ZUS 600zl = -
    > 100zl... i tak to w Polsce wpierani sa ludzie, ktorzy chca cos robic
    > nie ogladajac sie na innych... zgroza..a bezrobocie wciaz rosnie :/

    Bo nie opłaca się zatrudnić pracownika, który nie wnosi przychodu minimum 2 tys. zł
    co miesiąc. Bo tylu zł trzeba się pozbyć...:-(

  • 10. Data: 2002-10-28 17:54:32
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "eoah" <d...@h...com> wrote in

> [...]
    > zaplacisz polowe Przy kolejnych zleceniach odwiesisz sobie
    > dzialalnosc znow na pare dni, chyba ze masz az tak duzo zlecen,

    O to jest juz jakies rozwiazanie... a zawieszenie / wznowienie
    dzialalnosci cos kosztuje dodatkowo ?

    pozdr. Slawek