  • 1. Data: 2007-11-27 16:39:00
    Temat: Rewolucja w podatkach od "lewych" dochodów
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Resort finansów chce znieść 75-procentowy podatek od nieujawnionych źródeł
    przychodów i stosować do nich skalę podatkową - czytamy w "Rzeczpospolitej".

    Według gazety decyzja w tej sprawie ma zapaść już w najbliższym czasie, a
    ministerialni urzędnicy mówią, że "to będzie prawdziwa rewolucja."

    Zamiast 75-procentowej stawki, lewe dochody resort chce opodatkować na
    zasadach ogólnych, z możliwością korygowania deklaracji po kontroli
    podatkowej lub skarbowej. Jak podaje "Rzeczpospolita" będzie to możliwe,
    gdyż decyzje wydawane przez dyrektorów urzędów kontroli skarbowej nie będę
    miały już charakteru ustalającego, lecz określający.

    Dzięki temu, osoba której fiskus udowodni posiadanie majątku, z którego nie
    wytłumaczy się, będzie miała 14 dni na złożenie deklaracji PIT. Wtedy
    zapłaci daninę według normalnej skali podatkowej plus odsetki.

    Źródło: http://podatki.onet.pl/1648141,1,0,wiadomosci.html

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 2. Data: 2007-11-27 19:35:43
    Temat: Re: Rewolucja w podatkach od "lewych" dochodów
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie wytłumaczy się, będzie miała 14 dni na złożenie deklaracji PIT. Wtedy
    > zapłaci daninę według normalnej skali podatkowej plus odsetki.

    Czyli za oszustwa podatkowe nie będa grozić praktycznie żadne konsekwencje.
    No to będzie jeszcze większa dziura w budżecie. Teraz jak Kali ukraść
    milion, to jak go złapią to po prostu musi go oddać. Kary za kradzież nie
    ma. A jak nie złapią, to nawet nie trzeba oddawać. To nic tylko kraść. BY
    ŻYŁO SIĘ LEPIEJ !!!!!!

  • 3. Data: 2007-11-27 19:45:54
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2007 o 20:35:43 wiatrak <w...@y...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Czyli za oszustwa podatkowe nie b?da groziae praktycznie ?adne
    > konsekwencje.
    > No to b?dzie jeszcze wi?ksza dziura w bud?ecie. Teraz jak Kali ukra?ae
    > milion, to jak go z?api? to po prostu musi go oddaae. Kary za kradzie? nie
    > ma. A jak nie z?api?, to nawet nie trzeba oddawaae. To nic tylko kra?ae.
    > BY
    > ?Y?O SI? LEPIEJ !!!!!!

    Czyżby młodzieżówka PiS już się szykowała do następnych wyborów ?

  • 4. Data: 2007-11-28 18:41:24
    Temat: Re: Rewolucja w podatkach od "lewych" dochodĂłw
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Czyżby młodzieżówka PiS już się szykowała do następnych wyborów ?

    Nie to stara gwardia - PC.
    Jedno zdanie zasługuje na odpowiedż - tak , jak nie złapią to nie trzeba
    oddawać.Żałosna niekompetencja. Typowe dla PIS-uaru.

    Pzdr-Kriss

  • 5. Data: 2007-11-28 18:50:51
    Od: "Stefcio" <f...@e...pl>

    Jak będzie to wyglądało?
    Przychodzi dany delikwent do US i mówi że ma 100tys lewego dochodu i chce
    zapłacić podatek od tego? Czy musi tłumaczyć z jakiego tytułu?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-11-28 19:48:14
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Jak będzie to wyglądało?
    > Przychodzi dany delikwent do US i mówi że ma 100tys lewego dochodu i chce
    > zapłacić podatek od tego? Czy musi tłumaczyć z jakiego tytułu?
    >
    > Pozdrawiam

    Moim zdaniem wystarczy oświadczenie o tym , źe dochód nie powstał w wyniku
    popełnienia przestępstwa albo innej czynności nie mogącej być przedmiotem
    prawnie skutecznej umowy.Na dzień dzisiejszy fiskus także nie wnika w to jak
    uzyskałeś dochód (nie wymaga nawet w\w oświadczenia )tylko ile go uzyskałeś i
    wali 75 procent podatku od ustalonej przez siebie kwoty.

    Pzdr-Kriss

  • 7. Data: 2007-11-29 11:32:13
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > uzyskałeś dochód (nie wymaga nawet w\w oświadczenia )tylko ile go uzyskałeś i
    > wali 75 procent podatku od ustalonej przez siebie kwoty.

    Zaraz, a gdzie można o tym poczytać coś więcej?

    Bo nie ukrywam, że chciałbym zarabiać na AdSense, a nie chce mi się
    bawić w comiesięczne składanie PITu-53 od zaledwie xxx PLN przychodów -
    rozumiem, że tutaj mógłbym poinformować US o tych przychodach tylko w
    zeznaniu rocznym?

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 8. Data: 2007-11-29 11:40:25
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-11-2007 o 12:32:13 Any User <u...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > bawić w comiesięczne składanie PITu-53 od zaledwie xxx PLN przychodów -
    > rozumiem, że tutaj mógłbym poinformować US o tych przychodach tylko w

    PIT-53 już nie ma, teraz tylko puszcza się przelew co miesiąc(chyba że też
    to zlikwidowali
    i rozlicza się już tylko rocznie, trzeba by sprawdzić w ustawie)

  • 9. Data: 2007-11-29 11:56:18
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > PIT-53 już nie ma, teraz tylko puszcza się przelew co miesiąc(chyba że
    > też to zlikwidowali
    > i rozlicza się już tylko rocznie, trzeba by sprawdzić w ustawie)

    Nawet jak jestem osobą fizyczną, bez DG?

    Druga sprawa - co jeśli np. ciułam sobie na 1 przelew przez kilka
    miesięcy, tak więc np. rzeczywisty przychód mam w sierpniu 2007, marcu
    2008, grudniu 2008 itd. - co wtedy? Robię jakiś przelew tylko w
    miesiącach, gdzie mam rzeczywisty przychód, czy co?

  • 10. Data: 2007-11-29 12:06:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-11-2007 o 12:56:18 Any User <u...@a...pl> napisał(a):

    > Nawet jak jestem osobą fizyczną, bez DG?

    Tak, PIT-53 jest dla właśnie bezDGowców.

> [...]
    > 2008, grudniu 2008 itd. - co wtedy? Robię jakiś przelew tylko w
    > miesiącach, gdzie mam rzeczywisty przychód, czy co?

    bezDGowcy mają tego bonusa, że w wielu przypadkach przychód powstaje w
    momencie faktycznego
    otrzymania mamony. Więc możesz ciułać i 5 lat, a podatek i cała szopka
    będą dopiero wtedy
    gdy kasa spłynie.
    Natomiast upewnij się do jakiej kategorii źródeł przychodów nalezy adSense
    - różne USy różnie to klasyfikują,
    a to ma wpływ na sposób rozliczania. Ja znam 3 wersje - DG, najem, inne
    źródła.