  • 1. Data: 2007-11-27 11:13:06
    Temat: Internetowy bilet intercity
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Ostatnio kupowałem na firmę bilet intercity przez internet. Po założeniu
    konta użytkownika na intercity.pl i kupieniu biletu otrzymałem fakturę...
    Na fakturze są wszystkie dane firmy, natomiast nie ma danych podróżnego -
    czy więc wystarczy to żeby ją wliczyć w koszty? Niby wydawałoby się
    to oczywiste, ale z biletami zawsze były jakieś cyrki - czy w tym przypadku
    nie będzie? :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 2. Data: 2007-11-27 11:36:23
    Temat: Re: Internetowy bilet intercity
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 11:13:06 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > czy więc wystarczy to żeby ją wliczyć w koszty? Niby wydawałoby się
    > to oczywiste, ale z biletami zawsze były jakieś cyrki - czy w tym przypadku

    Czy ta faktura była jednocześnie "biletem"?
    Czy odległość była >= 50 km?

  • 3. Data: 2007-11-27 11:37:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Nov 2007, Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > konta użytkownika na intercity.pl i kupieniu biletu otrzymałem fakturę...
    > Na fakturze są wszystkie dane firmy, natomiast nie ma danych podróżnego

    A na "zwykłym" bilecie takie dane masz?
    A jak kupisz "zwykły" bilet na f-rę to tam dane podróżnego masz?

    > czy więc wystarczy to żeby ją wliczyć w koszty? Niby wydawałoby się
    > to oczywiste,

    Otóż to :)
    Jak ktoś *bardzo* chce, to IMHO może dołączyć do f-ry bilet (dla
    odmiany na "internetowym" są dane podróżnego), ale nakazu do
    takiego postępowania nie widzę.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-11-27 13:31:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 11:36:23 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > Czy ta faktura była jednocześnie "biletem"?

    Nie, bilet był drukowany osobno - a faktura przyszła potem pocztą.

    > Czy odległość była >= 50 km?

    Tak.

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2007-11-27 13:49:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 12:37:05 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > A na "zwykłym" bilecie takie dane masz?
    > A jak kupisz "zwykły" bilet na f-rę to tam dane podróżnego masz?

    No zgadza się, ale tutaj już w zasadzie można by było zidentyfikować osobę
    która jechała (w bilecie podaje się imię/nazwisko i numer dokumentu) - i stąd
    te wątpliwości... Sicher ist sicher ;)

    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2007-11-27 14:17:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 12:37:05 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A na "zwykłym" bilecie takie dane masz?
    > A jak kupisz "zwykły" bilet na f-rę to tam dane podróżnego masz?

    Tylko, że to nie jest ani bilet ani faktura VAT.

  • 7. Data: 2007-11-27 20:45:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Nov 2007, jureq wrote:

    > Tylko, że to nie jest ani bilet ani faktura VAT.

    "Zwykły" bliet bywa fakturą, ale mi przede wszystkich chodziło
    o "normalną" fakturę - kupuje ktoś bilet i prosi o fakturę.
    Faktura do biletu internetowego niczym się nie różni od takiego
    przypadku.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-11-30 16:25:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2007 21:45:57 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > o "normalną" fakturę - kupuje ktoś bilet i prosi o fakturę.
    > Faktura do biletu internetowego niczym się nie różni od takiego

    Czyli, podsumowując: nie muszę do papierów wrzucać wydrukowanego "biletu",
    wystarczy faktura? Księgowa też mi tak powiedziała, ale że spotkała się
    z internetowym biletem po raz pierwszy to wolę być nieufny (oj, gdybym ja
    ufał różnym księgowym to do dzisiaj bym się nie wypłacił fiskusowi :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 9. Data: 2007-11-30 23:05:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Nov 2007, Jacek Osiecki wrote:

    > Czyli, podsumowując: nie muszę do papierów wrzucać wydrukowanego "biletu",
    > wystarczy faktura?

    Zajrzałbyś do rozporządzenia o prowadzeniu KPiR, co? ;)
    Paragraf 12, tak dla porządku.

    > Księgowa też mi tak powiedziała, ale że spotkała się
    > z internetowym biletem po raz pierwszy to wolę być nieufny (oj, gdybym ja
    > ufał różnym księgowym to do dzisiaj bym się nie wypłacił fiskusowi :)

    :)

    pzdr, Gotfryd