  • Data: 2008-02-17 12:13:49
    Temat: Roczne rozliczenie za 2007 - PIT 36
    Od: Buster <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Potrzebuję pomocy, a właściwie potwierdzenia, że wszystko mam dobrze
    wypełnione. Otóż w zeszłym roku pracowałem na etacie, prowadziłem DG
    na zasadach ogólnych, miałem umowę zlecenie i umowę o dzieło. Moja
    żona pracowała na etacie i miała umowę zlecenie. Rozliczamy się
    wspólnie. Wypełniłem PIT-36 na zasadzie, że moja małżonka jest
    podatnikiem, a ja występuję jako małżonek. Wypełniłem również PIT-B
    oraz PIT-O (odliczenie z tytułu posiadania brzdąca wpisałem na
    podatnika, czyli żonę). I teraz mam taki mały dylemat, bo nie wiem czy
    dobrze wypełniłem. Biorąc na logikę jest oki, ale w naszych podatkach
    średnio jest logicznie.
    1. W pozycji 36a zaznaczyłem kwadracik.
    2. Odpowiednio w pozycjach 92 i 93 wpisałem swój przychód i koszty
    uzyskania przychodu z DG i wyszła mi strata. Logicznie rozumując
    pozycję 96 pozostawiam pustą, prawda??
    3. W pozycji 171 sumuję wszystkie składki na ubezpieczenie zdrowotne z
    umów o pracę, umów zleceń, umów o dzieło i z deklaracji miesięcznych
    do ZUS z DG???
    4. Oczywiście pozostałe przychody, koszty uzyskania przychodu,
    zaliczki na podatek, składki na społeczne i zdrowotne mojej żony i
    moje z umów o pracę, umów zleceń i o dzieło wpisuję podobnie jakbym
    wpisywał w PIT - 37??

    I to tyle moich wątpliwości. Czy wg mojego opisu dobrze wypełniłem PIT-
    a??? Aha. DG trwała tylko 9 miesięcy od lutego do października
    zeszłego roku.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski