    Date: Mon, 13 Nov 2006 23:15:11 +0100
    From: kamal <k...@l...nospam.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Rodzice kupują mi mieszkanie

    Witam,

    Półtora miesiąca temu podpisałem umowę o nowe mieszkanie z deweloperem
    (Warszawa), na sumę łączną PLN 380,000 (budowa będzie trwała ok. 20
    miesięcy). Rodzice, którzy mieszkają za granicą co jakiś czas przesyłają
    mi dolary które wymieniam w kantorze, wpłacam na własne konto i
    przelewam na konto dewelopera. Mieszkanie jest wyłącznie na moje
    nazwisko. Do tej pory wpłaciłem ok. PLN 40,000.

    Właśnie się przed chwilą zapoznałem z tematyką darowizny i podatku z nią
    związanym.
    - Pierwsze pytanie to: czy będę musiał zapłacić podatek za tą całą kasę?
    Z tego co przeczytałem suma przekracza limit bezpodatkowy (9 tysięcy z
    hakiem za każdego rodzica). Ile wynosi ten podatek? 3%?
    - Drugie pytanie: nie podpisywałem żadnej umowy z rodzicami, czy będzie
    mi ona potrzebna?

    Przeczytałem też o nowej ustawie która wchodzi w życie od 01.01.2007 i
    znosi w całości podatek od darowizn od osób bliskich. Czy została ta
    ustawa już uchwalona? Czy będzie miała zastosowanie w moim przypadku?

    Dziękuję i pozdrawiam,

    kamal