  • 1. Data: 2008-03-29 11:51:37
    Temat: Roliczenia roczne małżonków (inne US).
    Od: <k...@p...com>

    Witam, poniewaz nie mogłem wygoglować jednoznacznej odpowiedzi prosze o
    pomoc w takiej systuacji. Mąż zameldowany w pod adresem A, żona pod innym B.
    Z powodu innych zameldować rózne US dla męża US-A, dla żony US-B. Mąż
    osiągnał dochody, żona nie. I teraz korzystnie jest sie rozliczyc razem
    (wpada jako zwrot ulga podatkowa żony). Składam jako A zeznanie (PIT 37
    roliczenie A+B) do US-A. A co ze skarobowym żony. Jakies info do US-B o
    łącznycm roliczeniu podatnika B z mężem. ?

    Mam nadzieję że zbytnio nie zamotałem. Proszę o info czy dobrze myslę,
    ewentualnie poprawić.

    Pozdrawim

  • 2. Data: 2008-03-29 12:12:28
    Temat: Re: Roliczenia roczne małżonków (inne US).
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    k...@p...com pisze:
    > Mam nadzieję że zbytnio nie zamotałem. Proszę o info czy dobrze myslę,
    > ewentualnie poprawić.

    Czy maz i zona mieszkaja razem ?

  • 3. Data: 2008-03-29 13:07:26
    Od: <k...@p...com>

    > Czy maz i zona mieszkaja razem ?

    Tak (pod adresem zameldowania męża).

  • 4. Data: 2008-03-29 14:28:55
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    k...@p...com pisze:

    > Tak (pod adresem zameldowania męża).

    W polsce rozliczasz sie z podatkow w urzedzie skarbowym wlasciwim ze
    wzgledu na miejsce zamieszkania. Oboje rozliczaja sie w tym samym
    urzedzie. Nie poinformowanie urzedu skarbowego o zmianie miejsca
    zamieszkania w terminie jest karalne.

  • 5. Data: 2008-03-29 19:55:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotr Wojcicki w <news:fsljpo$ak6$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > W polsce rozliczasz sie z podatkow w urzedzie skarbowym wlasciwim ze
    > wzgledu na miejsce zamieszkania.

    Z rocznego w miejscu zamieszkania 31 grudnia...

    > Oboje rozliczaja sie w tym samym urzedzie.

    W miejscowości, w której spędzili sylwestra ;-)

    > Nie poinformowanie urzedu skarbowego o zmianie miejsca zamieszkania w
    > terminie jest karalne.

    2 stycznia już wrócili do gniazd(a).

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-03-30 04:21:56
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Zgadzam się z Twoją wykładnią ;-)
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-03-30 18:17:01
    Od: <k...@p...com>

    > Zgadzam się z Twoją wykładnią ;-)
    > JaC

    A jesli spędzali sylwestra oddzielnie. Oboje w miejscu zamieszkania ? :) A
    jesli A i B mieszkają oddzielnie (spotykaja się czasami, a może nawet czesto
    wieczorową porą :) ) . Mogą korzystać z łącznego rozliczenia (są przecież
    małżeństwem więc chyba mogą). Albo mieszkają miesiąc w miejscu zameldowania
    A potem w B ...... (za każdym razem deklaracja o zmianie miesjca
    zamieszkania do US). Jak z tego wybrnąć bez kary i ze zwrotem.