  • 1. Data: 2008-03-29 16:46:06
    Temat: Nadplacilem podatek przez pomylke
    Od: "one" <p...@o...pl>

    1 os DG, KPiR, rozliczenie miesieczne.

    Na skutek nie wbicia do Malej Ksiegowosci aktualnych skladek do ZUS,
    nieswiadomie zaplacilem w styczniu i w lutym za duzo zaliczki na pdof. Blad
    wykrylem dopiero teraz. Pytanie - co mam zrobic? Co z ponizszych mam
    uczynic:
    1. Po prostu przy wplacie zaliczki za marzec zaplacic mniej (odjac
    wczesniejsza naplate)?
    2. Zglosic sie do US z wyjasnienieami?

    Jak wiadomo PIT-5 juz sie nie sklada, wiec czy musze wykonac pkt 2 czy
    wystarczy pkt1?

    Z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2008-04-08 17:29:50
    Temat: Re: Nadplacilem podatek przez pomylke
    Od: Ania <a...@g...pl>

    one pisze:
> [...]
    > wczesniejsza naplate)?
    > 2. Zglosic sie do US z wyjasnienieami?
    >
    > Jak wiadomo PIT-5 juz sie nie sklada, wiec czy musze wykonac pkt 2 czy

    ja mialam ostatnio podobnie, tyle, ze zapomnialam wprowadzic jednej
    faktury w lutym... pani na infolini skarbowej (tak przy okazji
    223303330) poinformowala mnie, ze mam wprowadzic fakture poprawnie,
    ksiegi maja byc rzetelne i prowadzone poprawnie... a nadplata wyjdzie na
    koniec roku, a w kolejnych miesiacach normalnie... zadnego odliczania na
    wlasna reke, wyjasnien nie ma do czego skladac, dopiero na koniec roku
    do zeznania

    wiec pozostaje wpisanie skladek... z odpowiednim numerkiem i poprawienie
    numerków na pozostalych dokumentach

    jesli cos zle zrozumialam, albo zapisalam... prosze mnie poprawic ;)

    pozdrawiam